Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port w Szczecinie. Nabrzeże Czeskie gotowe już w czerwcu

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
30-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
30-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras.

Podziel się ze znajomymi:

Nabrzeże Norweskie, Czeskie i Duńskie niedługo staną się ważną częścią Portu w Szczecinie. Zabetonowano już 14 z 16 sekcji nabrzeża Czeskiego, co pozwoli na otwarcie I etapu już w sezonie letnim. Wykonawca – Grupa NDI prowadzi prace na wszystkich frontach projektu.

Na I etapie budowy nabrzeża Czeskiego kończą się prace żelbetowe oraz torowe. Ułożono torowisko kolejowe oraz poddźwigowe.

– Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie I etapu nabrzeża Czeskiego planujemy na czerwiec tego roku. Równocześnie po otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie przystąpimy do II etapu rozbudowy nabrzeża Czeskiego, a następnie do etapu III oraz IV. W pierwszej kolejności wykonamy prace rozbiórkowe, dalej roboty kafarowe zarówno z lądu, jak i z wody oraz kolejne prace żelbetowe – mówi Piotr Arabczyk Dyrektor Projektu z Grupy NDI.

Prace żelbetowe wykonywane są także na nabrzeżu Norweskim, gdzie pracuje ponad 60 osób. W lipcu ekipa przystąpi do prac torowych. Z kolei zaawansowanie prac nabrzeża Duńskiego wynosi już 99%.

Nadal pogłębiany jest Kanał Dębicki, a pozyskiwany z niego urobek jest odkładany na wyspie Ostrów Mieleński. Roboty czerpalne wykonane są w ilości 0,6 mln m3 z ok. 1,5 mln m3. Jedocześnie trwają prace branżowe: instalacje teletechniczne, energetyczne oraz wodno-kanalizacyjne. Pole odkładu na wyspie będzie miało pojemność ok. 1 mln m3. Po wykonaniu całości robót czerpalnych w Kanale głębokość wyniesie 12,5 m. Będzie to kontynuacja toru wodnego, który zaczyna się już w Świnoujściu.

- Większość prac jeszcze trwa. Nabrzeże Czeskie i Słowackie podzielone jest na tak zwane IV etapy. Każdy kolejny etap można rozpocząć dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie poprzedniego. Taki podział spowodowany jest pracą Portu, który podczas przebudowy musi cały czas funkcjonować – dodaje Piotr Arabczyk. Dyrektor projektu z Grupy NDI


Inwestycja jest jednym z flagowych projektów realizowanych przez ZMPSiŚ w porcie Szczecin. Ma na celu poprawę dostępu do portu w Szczecinie w rejonie kanału Dębickiego. Modernizacja nabrzeży zapewni dostosowanie ich parametrów do obsługi największych statków.

Projekt jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt to ok. 343,1 milionów złotych brutto. Inwestorem zadania jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., a generalnym wykonawcą są spółki z Grupy NDI.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

inf. pras. 04 września 2023

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Gdańsk. Wiadomo kto przebuduje drogi do portu

Intermodal i logistyka

Sanok z drugim podejściem na nowy most nad Sanem

Drogi i autostrady

Sanok z drugim podejściem na nowy most nad Sanem

Przemysław Farsewicz 21 sierpnia 2023

 Porr wybrany do realizacji inwestycji w porcie Gdańsk

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

inf. pras. 04 września 2023

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Gdańsk. Wiadomo kto przebuduje drogi do portu

Intermodal i logistyka

Sanok z drugim podejściem na nowy most nad Sanem

Drogi i autostrady

Sanok z drugim podejściem na nowy most nad Sanem

Przemysław Farsewicz 21 sierpnia 2023

 Porr wybrany do realizacji inwestycji w porcie Gdańsk

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5