Rynek Infrastruktury
Kolor czerwony oznaczał krytyczne opóźnienie inwestycji. Dokument Najwyższej Izby Kontroli wskazywał jeszcze kilka miesięcy temu, że poznański port lotniczy jako jedyny został negatywnie oceniony pod względem zaawansowania prac przygotowawczych do Euro 2012. Po kontroli NIK poznański port musiał przyspieszyć z rozbudową.
Pod koniec kwietnia rozpoczęto intensywne prace budowlane na terenie portu. Pierwszy etap rozbudowy zakończy się wczesną wiosną przyszłego roku.
- Do tego czasu powstanie nowa strefa przylotów wraz z sortownią bagażu oraz nowa hala główna ze stanowiskami check-in. Zmieni się także system komunikacyjny wokół terminalu, powstaną nowe parkingi. Drugie zadanie inwestycyjne to rozbudowa płaszczyzn lotniskowych, czyli budowa drogi kołowania (równoległej do pasa startowego) wraz z tzw. ścieżkami szybkiego zejścia oraz rozbudowa płyt postojowych samolotów (6 nowych miejsc postojowych dla dużych samolotów). – poinformowała „Rynek Infrastruktury” Hanna Surma, rzecznik prasowa lotniska Ławica.
Przepustowość lotniska po rozbudowie zwiększy się do 1900 w ciągu jednej godziny wśród pasażerów przylatujących i do 1100 wśród pasażerów odlatujących z lotniska.