- Zamierzamy to osiągnąć, wyczerpując założenia wcześniejszych strategii rozwoju portu, które zostaną zaktualizowane i poddane ocenie korporacyjnej. Za wszelką cenę sprostać musimy oczekiwaniom stworzenia dużego terminalu kontenerowego, uruchomić inwestycję PERN i znaleźć inwestorów na niezagospodarowane tereny portu - w tym m.in. "ożywić" Terminal Promowy Westerplatte - mówi prezes Malaniuk.
- Zakładamy szybkie rozwiązanie kwestii rozbudowy terminalu kontenerowego. Dlatego - podobnie, jak z kierownictwem "Portu Północnego" omawiamy na bieżąco dynamikę budowy Terminalu Masowego Grupy Sea-Invest - w bezpośrednim, codziennym kontakcie jesteśmy także z kierownictwem DCT. Mamy zgodę właścicielską na bezprzetargowe przekazanie terenu pod rozwój "DCT". Nasi partnerzy stoją przed poważnym zadaniem zorganizowania finasowania rozbudowy terminalu, bo docelowa wielkość przeładunków na poziomie 5 mln TEU jest parametrem, który powinniśmy osiągnąć jak najszybciej. ZMPG - w ramach naszych możliwości i kompetencji - dołoży wszelkich starań, aby nic nie przeszkodziło w rozbudowie bazy kontenerowej portu. Liczymy, że do 31 stycznia 2013 poruszane kwestie zostaną pozytywnie i ostatecznie wyjaśnione. Jeżeli DCT nie rozbuduje swojego potencjału, to w sposób naturalny zacznie się ograniczać. Rozwój portowego potencjału do obsługi kontenerów w gdańskim porcie jest naszym absolutnym priorytetem.
- Zdecydowanie staramy się przerwać... złą passę pięknie położonego, ale mającego także negatywne techniczne uwarunkowania żeglugowe, Terminalu Promowego Westerplatte. W chwili obecnej prowadzimy rozmowy z sześcioma podmiotami zainteresowanymi tym obiektem i to zarówno w obrocie pasażerskim, jak i towarowym.
- Chcemy w ciągu roku sfinalizować (poprzez podpisanie stosownej umowy) projekt wykorzystania wschodniej strony pirsu rudowego. 7 stycznia rozpisaliśmy przetarg, w którym o kolejne 5,5 hektara (do 23,5 ha) zwiększamy powierzchnię oferowanego terenu. Rozszerzamy także funkcję mającego na nim powstać terminalu do obsługi wszystkich ładunków poza paliwami płynnymi i produktami ropopochodnymi.