Rynek Infrastruktury
Zarząd Morski Portu Gdynia na początku kwietnia ogłosił przetarg, w którym wzięły udział dwie firmy z branży. Obie oferty okazały się być atrakcyjne, ale wygrała ta z wyższą ceną.
Holenderska spółka nie jest już nowa na polskim rynku. Jest właścicielem dwóch spółek holowniczych w Polsce: Project Żeglugi w Szczecinie i Port-Holu w Świnoujściu. Należy ona do międzynarodowej grupy Fairplay Towage. Jest jednym z większych operatorów floty holowników – podaje portal biznes.trojmiasto.pl.
Przeciwko prywatyzacji protestują związki zawodowe działające w spółce. Solidarność zorganizowała na początku kwietnia pikietę przed siedzibą ZMPG. Portal biznes.trojmiasto.pl podaje, że związkowcy mają wiele zarzutów w stosunku do prywatyzacji. Uważają, że nie chroni ona pracowników przed zwolnieniami, nie gwarantuje dotychczasowej działalności firmy oraz jej dalszego rozwoju, ani nie zabezpiecza interesu Skarbu Państwa. Holendrzy mają dwa miesiące na negocjacje z pracownikami.