Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Przebudowa Nabrzeża Indyjskiego dobiegła końca

Dalej Wstecz
Autor:

Grupa NDI

Data publikacji:
10-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Grupa NDI

Podziel się ze znajomymi:

Zakończyła się kompleksowa przebudowa Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia. Inwestycja objęła m.in. wykonanie nowego, poszerzonego i pogłębionego nabrzeża, modernizację infrastruktury drogowo-kolejowej, rozbudowę estakady do przeładunku zboża oraz unowocześnienie wyposażenia nabrzeża, co znacząco zwiększa możliwości przeładunkowe terminala zbożowego i usprawni współpracę z terminalem produktów płynnych.

Przebudowa obejmowała wykonanie nowej palościanki wraz z płytą nabrzeża, wykonanie robót czerpalnych, przebudowę układu kolejowo-drogowego, nowych elementów wyposażenia nabrzeża oraz kosza przyjęciowego. Istniejące estakady zostały wydłużone, a stanowiska przeładunkowe obsługujące statki przeniesione.

Przebudowie podlegało 537 metrów bieżących nabrzeża. – Przede wszystkim wykonaliśmy poszerzenie nabrzeża o 6 metrów, pogłębiliśmy dno przy nabrzeżu do 15,5 metra, co umożliwi dostęp do nabrzeża największym masowcom przypływającym do Portu Gdynia. Nowa ściana nabrzeża została wykonana z kotwionych, stalowych pali rurowych, a pomiędzy nimi pogrążono ścianki szczelne. Wykonane zostały praktycznie wszystkie nowe składowe przebudowanej infrastruktury. Wykonaliśmy również nowe sieci, począwszy od sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej, sieci wodociągowej, sieci elektroenergetycznych czy sieci telekomunikacyjnej – mówi Wojciech Krugły, Zastępca Dyrektora Projektu z Grupy NDI.

Wykonana została całkowicie nowa nawierzchnia kolejowo-drogowa, a łączna długość toru pojedynczego wynosi 1615 metrów. Wybudowano 16 rozjazdów zwyczajnych, przystosowanych do pracy w warunkach portowych. Powstało również nowe wyposażenie hydrotechniczne na nowej linii odbojowej, czyli między innymi odbojnice i pachoły cumownicze, które chronią nabrzeże i statek podczas cumowania. Dodatkowo przebudowie podlegała też stalowa konstrukcja estakady podsuwnicowej, która jest umiejscowiona wzdłuż nabrzeża i służy do przeładunku produktów zbożowych.

– Prace prowadziliśmy również w obrębie zabytkowego elewatora, a więc magazynu zbożowego, który powstał w latach 30. ubiegłego wieku. Modernizacja tej estakady umożliwi przyszłemu użytkownikowi nabrzeża zbożowego zwiększenie ilości przeładunków – dodaje Zastępca Dyrektora Projektu.

W obrębie terminala zbożowego wykonano także kosz przyjęciowy, który będzie służył do przyjmowania oraz załadunku produktów zbożowych.

Jednym z kilku wyzwań, które napotkała ekipa budowlana podczas przebudowy, była koordynacja prac z operacjami przeładunkowymi, które powadzi terminal Chane. – Jest to terminal, który zajmuje się przeładunkiem produktów płynnych. Było to pewne utrudnienie realizacyjne, ale wspólnie z Zamawiającym udało się przezwyciężyć wszelkie niedogodności tak, aby prace obu ekip mogły być realizowane bezkolizyjnie – podsumowuje Wojciech Krugły.

To już kolejna inwestycja zwieńczona sukcesem, którą Grupa NDI mogła wykonać dla Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dobra inwentaryzacja to nie luksus, lecz konieczność

Inżynieria i innowacje

Opóźnienia inwestycji publicznej a wynagrodzenie Inżyniera Kontraktu 

Polityka i prawo

Opóźnienia inwestycji publicznej a wynagrodzenie Inżyniera Kontraktu 

Marcin Dziewierski, junior associate, aplikant adwokacki/Hoogells Oleksiewicz sp.k. 16 lipca 2025

Nowe połączenie Loconi Intermodal: Gdynia – Łódź

Intermodal i logistyka

Dwie dekady funkcjonowania Inicjatywy JASPERS w Polsce

Biznes i przemysł

Dwie dekady funkcjonowania Inicjatywy JASPERS w Polsce

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej 11 lipca 2025

Zobacz również:

Dobra inwentaryzacja to nie luksus, lecz konieczność

Inżynieria i innowacje

Opóźnienia inwestycji publicznej a wynagrodzenie Inżyniera Kontraktu 

Polityka i prawo

Opóźnienia inwestycji publicznej a wynagrodzenie Inżyniera Kontraktu 

Marcin Dziewierski, junior associate, aplikant adwokacki/Hoogells Oleksiewicz sp.k. 16 lipca 2025

Nowe połączenie Loconi Intermodal: Gdynia – Łódź

Intermodal i logistyka

Dwie dekady funkcjonowania Inicjatywy JASPERS w Polsce

Biznes i przemysł

Dwie dekady funkcjonowania Inicjatywy JASPERS w Polsce

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej 11 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij