Statek zbudowany zostanie na zlecenie gminy Samsø położonej w Danii, w regionie środkowej Jutlandii w wyniku rozstrzygnięcia przetargu ogłoszonego we wrześniu ubiegłego roku. Wśród konkurentów ubiegających się o kontrakt na budowę promu znaleźli się potentaci europejskiego przemysłu stoczniowego, między innymi niemiecka stocznia Meyer Werft.
Władze Samsø kładą bardzo duży nacisk na ochronę środowiska naturalnego. Wyspa w 100 % zasilana jest energią pochodzącą z elektrowni wiatrowych. Zamówiony prom, zgodnie z ogólnie przyjętą proekologiczną polityką władz również odpowiadać będzie restrykcyjnym normom ekologiczny.
Statek przeznaczony jest do całorocznej obsługi ruchu pasażersko-samochodowego pomiędzy wyspą i lądem. Jednorazowo zabierać będzie na pokład 160 samochodów oraz 600 pasażerów. Statek o długości 100 metrów oraz prędkości 16 węzłów będzie jednym z największych promów gazowych budowanych w stoczni. Jednocześnie będzie to pierwszy prom o takim napędzie budowany dla armatora z Danii. Firma wiąże z tym kontraktem nadzieje na początek ekspansji stoczni na rynku duńskim.
W ciągu ostatnich pięciu lat Remontowa Shipbuilding stała się niekwestionowanym liderem w budowie innowacyjnych promów z napędem gazowym w północnej Europie.