Rynek Infrastruktury
Jury motywując swój wybór wskazało na niedawno oddany do użytku terminal działający pod nazwą CPH Go, który dedykowany jest właśnie liniom niskokosztowym. O wyborze zdecydowały także bardzo niskie koszty utrzymania infrastruktury, co przekłada się na niskie opłaty za pasażera, jakie ponosi linia lotnicza.
- Zwycięzca zbudował nowoczesny, wydajny obiekt, który oferuje tanim liniom lotniczym unikalne usługi i możliwości – zauważyło jury, jednocześnie doceniając akcje marketingowe promujące lotnisko.
Na początku 2000 roku tanie linie lotnicze stanowiły 1,5 proc. ruchu na lotnisku w Kopenhadze. Odsetek ten wzrósł do 17,7 proc. w 2010 roku. Dodatkowo liczba pasażerów linii niskokosztowych, którzy podróżują przez kopenhaskie lotnisko, w pierwszych ośmiu miesiącach 2011 roku przekroczyła liczbę za cały 2010 rok.
Największym przewoźnikiem typu low cost, jaki operuje z lotniska jest Norwegian. Drugi w kolejności jest Easy Jet.