Po dwóch latach od inauguracji, bocznica wybudowana przez Egger w Biskupcu obsłużyła setny pociąg.
Dwa lata temu, w lipcu 2020 roku informowaliśmy o
inauguracji działalności nowej bocznicy kolejowej. Od tego czasu do Biskupca przyjechało 100 pociągów z surowcem do produkcji płyt, które przewiozły niemal 160 tysięcy ton kleju. To około 6666 ciężarówek, które
udało się „zdjąć” z dróg w regionie - informuje firma dodając, że tn wynik to dowód na realizację obietnic i przykład realizacji polityki środowiskowej firmy nastawionej na zmniejszanie emisji CO2.
Transport kolejowy jest także
wykorzystywany do przywozu surowca drzewnego, a także wysyłki gotowych produktów. Bocznica w Biskupcu to jedna z niewielu, które powstały w ostatnich latach „od zera”. Jej uruchomienie było możliwe
dzięki umowie jaką firma Egger Biskupiec zawarła z PKP Polskie Linie Kolejowe. Zgodnie z kontraktem przeprowadzono
prace modernizacyjne na odcinku Czerwonka- Biskupiec Reszelski oraz na samej stacji w Biskupcu Reszelskim.
- Transport kolejowy jest mniej uciążliwy dla środowiska naturalnego. Jest też mniej uciążliwy dla naszych sąsiadów i wszystkich użytkowników dróg. Cieszę się, że już przez ponad dwa lata namacalnie realizujemy politykę środowiskową firmy Egger. Liczymy, że udział transportu kolejowego w naszej logistyce będzie się systematycznie zwiększał - mówi dyrektor logistyki i członek zarządu Egger Biskupiec Michał Serafin cytowany w komunikacie.
Fabryka Egger w Biskupcu (woj. warmińsko-mazurskie) to pierwsza w Polsce fabryka austriackiej Grupy Egger. Uruchomiony w czerwcu 2019 roku zakład przyniósł regionowi 550 bezpośrednich nowych miejsc pracy. W fabryce produkowane są głównie płyty wiórowe, płyty melaminowane i blaty robocze przeznaczone na rynek meblarski. Egger Biskupiec produkuje i inwestuje zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.