Partner serwisu
Intermodal i logistyka

SISKOM: Inwestycje powinny wciąż być istotne w polityce Warszawy

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
27-06-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
SISKOM: Inwestycje powinny wciąż być istotne w polityce Warszawy
fot. ZMID Warszawa
Wiele warszawskich inwestycji, które w tym roku zostały oddane do użytku, powstało z opóźnieniem. Mimo to, Warszawa realizuje z powodzeniem inne zadania infrastrukturalne i skutecznie zdobywa fundusze z Unii Europejskiej na wykonywanie nowych przedsięwzięć.

Jakub Adamski, wiceprezes stowarzyszenia SISKOM mówi, że dużym sukcesem Warszawy jest prowadzony systematycznie proces wymiany i rozbudowy taboru autobusowego, tramwajowego, metra oraz Szybkiej Kolei Miejskiej. – Warto zauważyć, że Warszawa stosuje tutaj liczne rozwiązania zmniejszające obciążenia budżetowe miasta, jak na przykład różne odmiany leasingu – mówi Rynkowi Infrastruktury Adamski.


– Ciesząc się bardzo dużą liczbą inwestycji, warto spojrzeć w przyszłość i zastanowić się nad właściwym spożytkowaniem pieniędzy, którymi będziemy dysponować w krótkim oraz średnim terminie (3-5 lat). Niestety nie wiemy czy Unia Europejska będzie równie hojna jak w obecnej perspektywie, a warto pamiętać, że Warszawa jak dotąd jest jednym z najskuteczniejszych samorządów w Polsce pod względem pozyskiwania funduszy unijnych – zaznacza wiceprezes SISKOM.


– Budżet Warszawy na inwestycje wygląda i najprawdopodobniej będzie nadal wyglądał imponująco pod względem kwot przeznaczonych na infrastrukturę, choćby ze względu na budowę centralnego odcinka II linii metra. Warto pamiętać jednak, że ta jedna inwestycja bardzo poważnie obciąża stolicę i ogranicza pole manewru przy wyborze kolejnych inwestycji – twierdzi Adamski.


– W świetle tych okoliczności, należy wskazać na znaczne możliwości w realizacji mniejszych inwestycji, które przyniosłyby duże pozytywne efekty dla mieszkańców. Ocenia się na przykład, że rozszerzenie sytemu zarządzania ruchem na większość centrum Warszawy może kosztować około 150 mln zł, czyli mniej więcej tyle ile kosztował węzeł łączący Aleje Jerozolimskie oraz ulicę Łopuszańską. Tego porównania nie należy rozumieć jako krytyki budowy węzła (bardzo potrzebnego), lecz wskazania różnicy skali oddziaływania inwestycji w jedno skrzyżowanie oraz w system obejmujący dziesiątki skrzyżowań – mówi Rynkowi Infrastruktury Jakub Adamski.


– Podsumowując, Warszawa realizuje bardzo szeroki program inwestycyjny, zarówno w wymiarze wartości inwestycji, jak i ich liczby. Cieszy nas, że inwestycje są istotnym elementem polityki rządzącej obecnie administracji miasta i liczymy na podtrzymanie tego trendu – oznajmia wiceprezes SISKOM.


– Nie przymykajmy jednak oczu na elementy wciąż wymagające poprawy, dotyczące przede wszystkim przygotowania oraz nadzoru nad inwestycjami. Pamiętając o zbliżającej się nowej perspektywie unijnej musimy pamiętać o tym, że trzeba się do niej właściwie przygotować – aby móc dalej korzystać z tego źródła finansowania – kończy Adamski.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5