sg
Przed nastaniem mrozów wykonywane są prace związane z wylewaniem betonu. Po zakończeniu tych czynności wykonawca przystąpi do stawiania stalowych elementów konstrukcyjnych.
W tym tygodniu wypełniono kilkanaście kilometrów szczelin na 4-hektarowej płycie postoju dla 5 samolotów. Wykonano również impregnację powierzchni płyty w celu zabezpieczenia jej przez zimą.
Wykonawca wylewa podkłady betonowe pod ławy fundamentowe i stopy przyszłego terminalu. Te same prace równocześnie realizowane są dla budynku straży pożarnej i budynku techniczno-garażowego.
Makroniwelacja, czyli przesuwanie mas ziemi celem wyrównania poziomów w terenie (różnice poziomów sięgały nawet siedmiu metrów) została wykonana w ok. 80 procentach. Kontynuowane są prace na kolejnych odcinkach drogi startowej, w dalszym ciągu układana jest warstwa geokompozytu oraz warstwa mrozoochronna. Podobny charakter mają prace prowadzone na stanowisku samolotu zagrożonego.