Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Szczecin: 12,5 m podczas debaty na temat „waterfront’ów”

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
26-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Szczecin: 12,5 m podczas debaty na temat „waterfront’ów”
fot. Zarząd Portów Morskich Szczecin-Świnoujście
Wczoraj rozpoczęła się dwudniowa konferencja Waterfront Forum Szczecin 2012. Pierwszy dzień konferencji zdominowany był w dużym stopniu tematem konieczności pogłębienia toru wodnego Świnoujście-Szczecin.

Waterfront Forum Szczecin 2012 to trzecia edycja międzynarodowej konferencji poświęconej zagadnieniom aktywizacji gospodarczej, społecznej, turystycznej i kulturowej polskich miast nadwodnych.

 

Tematyka konferencji odnosi się do zjawisk związanych z zagospodarowaniem terenów nadwodnych, wykorzystaniem potencjału akwenów i ich związków z tkanką urbanistyczną, kompleksowego powiązania różnych form ludzkiej aktywności z perspektywami i wyzwaniami stwarzanymi przez sąsiedztwo morza, rzek i jezior z zabudową dużych miast.

Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości technicznej 12,5 m to jedna z kluczowych inwestycji, związana nie tylko z rozwojem portu w Szczecinie, ale także ważny impuls dla rozwoju całego regionu. Podczas wystąpienia prezes ZMPSiŚ, Jarosław Siergiej, podkreślił różnorodność podejmowanych przez Zarząd Portów inicjatyw poświęconych promowaniu idei konieczności pogłębienia toru wodnego. Wykonana została analiza opłacalności inwestycji. Ponadto w swoich działaniach lobbujących, ZMPSiŚ bierze także czynny udział w pracach projektowych nad dokumentami strategicznymi dla kraju i regionu, co skutkuje odpowiednimi zapisami dotyczącymi konieczności poprawy parametrów toru wodnego.

Prezes Siergiej podczas swojego wystąpienia przedstawił także konkretne koncepcje dostosowania nabrzeży portowych do planowanych parametrów toru wodnego.

Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie potwierdził możliwość techniczno-organizacyjną tego przedsięwzięcia. W swojej prezentacji Andrzej Borowiec przedstawił wyzwania, z którymi będzie musiał zmierzyć się Urząd Morski w Szczecinie, aby przeprowadzić tak wielkiej skali inwestycję.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5