Łukasz Malinowski
- Terminal kontenerowy to historyczna inwestycja - ocenia na antenie "Polskiego Radia Szczecin" Marek Kowalewski, prezes PHŚ. - To rewolucja i dobudowanie kolejnej "nogi" do przeładunków masowych, w których specjalizuje się w port w Świnoujściu. Teraz dojdą przeładunki kontenerów - dodaje.
Terminal ma powstać jeszcze w tym roku, inwestycja warta jest kilkadziesiąt milionów złotych. Władze spółki szacują, że rocznie w Świnoujściu będzie można przeładowywać nawet 200 tys. standardowych kontenerów.
W Szczecinie działa już terminal kontenerowy, należący do spółki DB Port Szczecin. Terminal został oficjalnie otwarty w kwietniu zeszłego roku. Właściciel, widząc potencjał dla tego typu ładunków, zamierza jeszcze go rozbudowac o nowy plac składowy.
- Świnoujski terminal będzie konkurencją dla szczecińskiego, ale nie można z tego powodu blokować tej inwestycji - skomentował w radiu Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.