Rynek Infrastruktury
W zamian wręczono trzy wyróżnienia, w wysokości 40 tys. zł (za 1 miejsce), 25 tys. zł (2) i 15 tys. zł (3). Dodatkowo jednej z prac przyznano pozaregulaminowe, honorowe wyróżnienie (bez nagrody pieniężnej).
Na ogłoszony przez PKM S.A. konkurs wpłynęło 12 prac, które w dniach 15-21 lipca br. oceniał Sąd Konkursowy złożony z architektów związanych z SARP, gdańską ASP, Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej oraz przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, Urzędu Miejskiego w Gdańsku i PKM S.A.
Prace konkursowe były oceniane według następujących kryteriów:
* atrakcyjność rozwiązań ideowo-architektonicznych, a także dostosowanie proponowanych rozwiązań do charakteru i rangi miejsca (35 pkt),
* wartość rozwiązań przestrzenno-funkcjonalnych i walory użytkowe przystanków (35 pkt),
* realność techniczna i możliwości realizacyjne (30 pkt).
Wszystkie prace były zakodowane i ponumerowane od 1 do 12. Sędziowie oceniając projekty nie znali ich autorów, a jedynie numer danej pracy. Zostały one odkodowane dopiero po zakończeniu prac Sądu Konkursowego i oficjalnym zatwierdzeniu wyników konkursu przez prezesa PKM SA.
Trzy prace, jako niespełniające warunków formalnych konkursu, zostały już na wstępie odrzucone, a spośród pozostałych dziewięciu najwyżej ocenione zostały następujące projekty.
Zgodnie z uzasadnieniem praca konkursowa nr 8 autorstwa Biura Projektów Budownictwa Komunalnego SA z Gdańska została oceniona najwyżej za wykreowanie jednoznacznego znaku plastycznego w przestrzeni Gdańska. Poniżej prezentujemy treść uzasanienia: