Rynek Infrastruktury
AWT Group ma zamiar powiększyć powierzchnię używaną do przeładunku kontenerów. W wyniku inwestycji powiększy się ona z 32 do 47 tys. mkw. Całość inwestycji z funduszy firmy i źródeł budżetowych państwa w ciągu najbliższych 12 miesięcy może zostać zainwestowanne nawet pnad 90 mln koron czeskich.
Powiększenie powierzchni przeładunkowych ma zostać zrealizowane do końca sierpnia - AWT Group przeznaczy na to 10 mln koron. W ramach tego przedsięwzięcia zostaną zlikwidowane budynki administracyjne starej nieczynnej kopalni. W ciągu najbliższych 2 lat liczba pracowników zatrudnionych w terminalu zwiększy się z 13 do 30. Sam terminal został otwarty 5 lat temu - pracowały w nim wówczas 3 osoby.
Obecnie możliwości przeładunkowe terminala to ok. 1400 kontenerów dziennie. Po zrealizowaniu wspomnianych planów, zwiększy się do 2100 kontenerów na dzień. Wykonanie kolejnych etapów rozbudowy infrastruktury doprowadzi do zwiększenia możliwości terminala do 3100 kontenerów dziennie.
- Postrzegamy terminal Ostrava-Paskov jako jedną z naszych kluczowych i strategicznych aktywności. Transport kombinowany, łączący zalety transportu drogowego i kolejowego, jest przyszłością naszego biznesu - mówi Bohumil Bonczek, główny dyrektor techniczny w AWT.
Terminal Ostrava-Paskov rozpoczął działalność w 2007 r. W kolejnych latach przeładunki zwiększały się nawet pięciokrotnie i przekroczyły 20 tys. kontenerów rocznie. Ten rok może być rekordowy - liczba kontenerów przekroczyła 12 tys. w pierwszych 4 miesiącach 2011 r. Terminal obsługuje połączenia kolejowe z portu w Rotterdamie, a także pociągi wiozące towary z głębi Czech, mające trafić do południowej Polski lub na Słowację.