Rynek Infrastruktury
W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe umowę podpisali: Józef Matuszczak - dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Szczecinie i Andrzej Piechocki - zastępca dyrektora. Natomiast ze strony wykonawcy Poyry Infra Sp. z o.o. w Krakowie Marcin Grabowski - prezes.
Koszt opracowania studium wykonalności wyniesie: 611 310,00 tys. zł (brutto).
Głównym celem studium wykonalności jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej niezbędnej dla przygotowania i uruchomienia realizacji projektu "Modernizacja linii kolejowej Nr 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Gorzów Wlkp. – Krzyż" z podziałem na dwa odcinki:
1) Gorzów Wlkp. – Strzelce Krajeńskie Wschód,
2) Strzelce Krajeńskie Wschód - Krzyż.
W studium wykonalności zostaną przedstawione analizy finansowo-ekonomiczne i środowiskowe uzasadniające wybór optymalnego wariantu modernizacji. Zgodnie z zamówieniem PKP PLK S.A. będą rozpatrywane trzy warianty modernizacji:
- rewitalizacja linii kolejowej (przywrócenie obecnych parametrów i funkcji eksploatacyjnych),
- uzyskanie prędkości 120 km/h dla autobusów szynowych i 100 km/h dla pasażerskiego taboru klasycznego,
- uzyskanie prędkości 120 km/h dla pasażerskiego taboru klasycznego wraz z modernizacją urządzeń sterowania ruchem kolejowym i urządzeń do obsługi ruchu pasażerskiego.
Termin realizacji: 15 grudnia 2011 r.