Rynek Infrastruktury
Urząd Regulacji Energetyki w drugim półroczu 2011 r. przygotuje i przeprowadzi wśród sprzedawców i operatorów systemów dystrybucyjnych badanie ankietowe dotyczące praktycznego wykorzystywania rekomendacji zawartych w Wytycznych ERGEG.
Problematyka związana z rozpatrywaniem skarg konsumenckich znajduje się w obszarze zainteresowania Regulatorów w związku z postanowieniami zawartymi w tzw. trzecim pakiecie energetycznym, który zapewnia odbiorcom prawo do rozpatrzenia skargi przez przedsiębiorstwo energetyczne z zastosowaniem przejrzystych, prostych i niedrogich procedur.
Działając w Europejskiej Grupie Regulatorów ds. Energii elektrycznej i Gazu Prezes URE chce podkreślić istotę wdrożenia Wytycznych w zakresie przyjmowania, rozpatrywania i klasyfikowania skarg odbiorców, dlatego też rekomenduje ich stosowanie przez przedsiębiorstwa energetyczne w Polsce.
- Dokument jest kierowany m.in. do organizacji reprezentujących interesy konsumenckie, operatorów systemów dystrybucyjnych, sprzedawców energii. Uznałem, iż publikacja tego dokumentu w języku polskim przyczyni się do szerszego jego wykorzystania i praktycznego zastosowania przez przedsiębiorstwa energetyczne - podkreśla Marek Woszczyk, prezes URE.