Partner serwisu
Intermodal i logistyka

UTK i URE znalazły przyczynę blackoutu na Centralnym

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
04-10-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
UTK i URE znalazły przyczynę blackoutu na Centralnym
Fot. Rynek Kolejowy
- Splot kilku niekorzystnych zdarzeń sprawił, że 22 czerwca 2011 r. przez kilka godzin Dworzec Centralny i sąsiedni Dworzec Śródmieście w Warszawie pogrążone były w ciemnościach - podaje Urząd Transportu Kolejowego.

W piątek na biurko ministra gospodarki Waldemara Pawlaka dotarł raport informujący szczegółowo o przyczynach awarii zasilania na Dworcu Warszawa Centralna oraz o podjętych działaniach naprawczych. Z raportu wynika, że to splot kilku niekorzystnych zdarzeń sprawił, że 22 czerwca 2011 r. przez kilka godzin Dworzec Centralny i sąsiedni Dworzec Śródmieście w Warszawie pogrążone były w ciemnościach - pisze UTK.

Kontrola przeprowadzona przez Urząd Transportu Kolejowego i Urząd Regulacji Energetyki wykazała, że bezpośrednią przyczyną awarii było uszkodzenie wyłącznika w obwodzie ładowania centralnej baterii akumulatorów. W efekcie doszło do automatycznego wyłączenia mocy w rozdzielni średniego napięcia. Doprowadziło to do całkowitego braku zasilania dworców Warszawa Centralna i Warszawa Śródmieście. Niestety, nie włączył się automatycznie agregat awaryjnego, gdyż zapowietrzony był jego układ paliwowy. Nawet gdyby bateria była sprawna, to w związku z remontem Dworca Centralnego obwody zasilania awaryjnego nie zostały do niej podłączone. Na domiar złego brak było awaryjnego zasilania dla urządzeń łączności i radiołączności w nastawni sterowania ruchem kolejowym Warszawa Centralna.

Zgodnie z zaleceniami pokontrolnymi wydanymi zarządcom infrastruktury obecnie obwody posiadają własne niezależne zasilanie. Wszystkie urządzenia łączności przewodowej i radiołączności nastawni sterowania ruchem kolejowym Warszawa Centralna są dodatkowo zasilane z agregatu prądotwórczego oraz zostały wyposażone w baterie UPS - zaznaczył Urząd Transportu Kolejowego.

Wydarzenie to, stwarzające niewątpliwie sytuację niebezpieczną dla ruchu pasażerskiego w Warszawie oraz prowadzące do opóźnień w przejazdach pociągów na terenie całego kraju było jednak wyjątkiem. Potwierdziły to wyrywkowe inspekcji wykonane przez Oddziały Terenowe UTK na dworcach i stacjach kolejowych prowadzących duży ruch pociągów i odprawiających znaczne ilości pasażerów. Ocenie podlegały m.in. stan i przebieg konserwacji podstawowych instalacji energetycznych oraz instalacji do zasilania awaryjnego i przeciwpożarowego, oświetlenie awaryjne, urządzenie sterowania ruchem kolejowym oraz łączności.

W czasie wizytowania szesnastu obiektów na terenie kraju, w tym czterech tylko w Warszawie pracownicy UTK wykryli nieprawidłowości zaledwie w dwóch przypadkach. Na dworcu w Krakowie zarządca zdołał usunąć przed wszczęciem kontroli podjętej w związku z wynikami inspekcji. Tylko na dworcu w Legnicy nie zdołano wymienić niesprawnego agregatu awaryjnego. Zgodnie z zaleceniem zarządca obiektu dokona tego do końca października - zapewnił UTK.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5