Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Więcej Euro5 dzięki systemowi viaTOLL

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
13-11-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Więcej Euro5 dzięki systemowi viaTOLL
Doc. dr Monika Madej, rektor Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie (Fot. WSEiZ)
Po ponad 15 miesiącach od uruchomienia systemu automatycznego poboru opłat od samochodów ciężarowych, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad świętuje sukces. Dotychczasowe wpływy od kierowców, zobowiązanych do płacenia e-myta, pokryły koszty budowy i uruchomienia systemu viaTOLL. Oznacza to, że odtąd viaTOLL zarabia na nowe drogi. Podsumowując efekty funkcjonowania systemu, trzeba zwrócić uwagę także na bardzo ważny aspekt – ekologiczny.

Jak pamiętamy, zniesienie systemu winietowego wywołało niezadowolenie wielu przewoźników. Z ich punktu widzenia tamten system był korzystny: każdy płacił tyle samo, niezależnie od przejechanych faktycznie kilometrów i od stanu pojazdu. A właśnie regulacje dotyczące „elektronicznego myta” zróżnicowały stawki opłat od norm środowiskowych, spełnianych przez pojazdy.

Nie jest tajemnicą, że Polska ma się czego wstydzić, jeżeli chodzi o ciężarówki, które jeżdżą po naszych drogach. Pojazdy, spełniające normę emisji spalin Euro 5 – a więc najmniej szkodliwe dla środowiska naturalnego – cały czas stanowią o wiele mniejszy odsetek, niż w państwach zachodniej Europy. Na szczęście sytuacja ulega systematycznej zmianie, a jednym z powodów tego stanu rzeczy są opłaty wnoszone z tytułu e-myta. Najwyższe stawki za przejazd obciążają właścicieli pojazdów z homologacją Euro 3, nie mówiąc o starszych typach. Takie rozwiązanie okazało się skutecznym impulsem dla przewoźników, którzy dotąd zwlekali z modernizacją taboru. O ile w lutym br. wskaźnik pojazdów z normą Euro 5 wynosił 24,5%, to obecnie kształtuje się on w granicach 28%. Powoli spada również liczba ciężarówek z homologacją Euro 3.

Do przedsiębiorców najlepiej przemawiają liczby. A tu kalkulacja jest prosta: im szybciej wymieni się pojazdy, tym szybciej się zaoszczędzi. Hasło: ekologia się opłaca – należy rozumieć dosłownie.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5