Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Władze Kanału Panamskiego chcą odbudować zyski z transportu LNG

Dalej Wstecz
Autor:

GR

Data publikacji:
23-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Przegląd prasy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Władze Kanału Panamskiego chcą odbudować zyski z transportu LNG
Kanał Panamski
Władze Kanału Panamskiego dążą do odzyskania utraconych zysków z handlu LNG. Wprowadzą zmiany w systemie rezerwacji dla tranzytu tankowców z LNG.

Lata dotkliwej suszy kosztowały Kanał Panamski utratę części handlu skroplonym gazem ziemnym. Ograniczenia dotyczące masy statków spowodowane niskim poziomem wody spowodowały, że tankowce LNG przepłynęły innymi szlakami żeglugowymi, co doprowadziło do spadku tranzytu LNG przez kanał, sięgającego nawet 73%. Mimo poprawy warunków, transport LNG nie powrócił do poprzednich poziomów, a przewoźnicy nadal wybierają dłuższą trasę wokół Przylądka Dobrej Nadziei w Afryce.

Władze Kanału Panamskiego dążą do odzyskania utraconych zysków z handlu LNG. Wprowadzą zmiany w systemie rezerwacji dla tranzytu tankowców z LNG oraz nowy projekt rurociągu do transportu gazu ziemnego. Zaoferują firmom energetycznym i tankowcom alternatywę dla transportu gazu ziemnego przez kluczowy globalny szlak żeglugowy.

Ricaurte Vásquez, administrator Zarządu Kanału Panamskiego, mówi w rozmowie z CNBC, że kanał jest coraz bliżej przywrócenia systemu preferencyjnych rezerwacji slotów dla tankowców LNG, co pozwoli na zwiększenie obrotów. System rezerwacji LNG został zniesiony w latach suszy i do tej pory nie został przywrócony.

„Najprawdopodobniej przywrócimy to rozwiązanie dla statków LNG od przyszłego roku” – mówi Vásquez w rozmowie z CNBC. Kanał Panamski przeszedł na długoterminowy system rezerwacji slotów, który umożliwiał rezerwacje na cały rok, ale Vásquez przyznał, że „w tym roku segment LNG korzystał z niego bardzo rzadko”.

„Po rozmowach z klientami udoskonaliliśmy produkt” – powiedział i dodał, że Zarząd Kanału Panamskiego planuje ogłosić dodatkowe pakiety dla tranzytu LNG, które zapewnią elastyczność w zmianie typu tankowca i dat tranzytu.

„Mamy kilka pakietów, które będą bardzo szczegółowe, i widzieliśmy firmy żeglugowe, które wybierają bardzo szczegółowe tranzyty. ... Dopracowujemy niektóre elementy po rozmowach z branżą i myślę, że to pomoże” – dodał Vásquez.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wzdłuż Kanału Panamskiego stanie gazociąg

Intermodal i logistyka

Porty w Kanale Panamskim bez chińskiego operatora

Intermodal i logistyka

Kanał Panamski chce walczyć z suszą. Powstanie jezioro

Intermodal i logistyka

Kanał Panamski chce walczyć z suszą. Powstanie jezioro

GR, rynekinfrastruktury.pl 01 marca 2025

Zobacz również:

Wzdłuż Kanału Panamskiego stanie gazociąg

Intermodal i logistyka

Porty w Kanale Panamskim bez chińskiego operatora

Intermodal i logistyka

Kanał Panamski chce walczyć z suszą. Powstanie jezioro

Intermodal i logistyka

Kanał Panamski chce walczyć z suszą. Powstanie jezioro

GR, rynekinfrastruktury.pl 01 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij