Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Wrocław: Lotnisko walczy z mgłą

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

ju

Data publikacji:
06-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Wrocław: Lotnisko walczy z mgłą
fot. Beemwej, commons.wikimedia.org, GFDL
Polskie lotniska cierpią z powodu braku odpowiednich systemów ILS, które umożliwiłyby lądowanie samolotom w trudnych warunkach atmosferycznych. Z problemami z powodu braku ILS boryka się również port we Wrocławiu.

To z powodu braku odpowiedniego ILS drugiej kategorii dzisiejszy samolot z Wrocławia do Dublina będzie miał 8 godzin opóźnienia, natomiast z Wrocławia do Bolonii – 4 godziny. Wczoraj wieczorem dwie maszyny nie mogły wylądować w dolnośląskim porcie ze względu na niski pułap chmur. Maszyny odesłano do Poznania. Stąd ich dzisiejsze opóźnienie.

 

Samolot do Bolonii zamiast o godzinie 7.30, wyleciał dopiero przed godziną 12.00. Ten do Dublina również miał wystartować o 7.30, ale na razie Ryanair szuka zastępczej załogi, która go po poprowadzi. Jeśli ta się znajdzie – maszyna wystartuje o godzinie 16.00.

 

Wczorajsze lądowanie na wrocławskim lotnisku byłoby możliwe, gdyby posiadało ono system naprowadzania samolotów wyższej kategorii.

 

Lądowanie w trudnych warunkach pogodowych takich jak gęsta mgła jest dużo łatwiejsze, kiedy na lotnisku zainstalowany jest system ILS – Instrument Landing System, czyli radiowy system nawigacyjny, który wspomaga lądowanie przy ograniczonej widoczności czy niskiego zachmurzenia. System posiada trzy kategorie, większość polskich lotnisk posiada ILS I kategorii, II – znajduje się jedynie na Lotnisku Chopina, które zapowiada, że w przeciągu najbliższych dwóch lat dorobi się ILS-u najwyższej, trzeciej kategorii. Trzy polskie lotniska nie posiadają systemu nawigacyjnego – to właśnie Babimost oraz otwarte niedawno porty w Modlinie i Lublinie.
 
System pierwszej kategorii umożliwia podejście do lądowania z wysokością decyzji nie niższą niż 61 m i widzialnością nie mniejszą niż 800 m.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5