wlados wlados
Pociągi pasażerskie przestały docierać do stacji Wrocław Świebodzki na początku lat 90. XX w. W poprzedniej kadencji samorządowej (2006-10), gdy marszałkiem woj. dolnośląskiego był Marek Łapiński (obecnie poseł PO), silnie lansowany był projekt rewitalizacji Dworca Świebodzkiego, wraz z uczynieniem tam centralnej stacji dla systemu dolnośląskiej kolei aglomeracyjnej. W niedawnej rozmowie z „Transportem Publicznym” Marek Łapiński mówił, że ma wrażenie, iż obecnie, w tej kadencji samorządowej, „projekt Wrocław Świebodzki” nieco wyhamował.
Samorządy solidarnie zainteresowane Świebodzkim
Urząd Marszałkowski Woj. Dolnośląskiego poinformował jednak, że w dalszym ciągu w mocy pozostają ustalenia z 2009 r. dotyczące stworzenia na Dworcu Świebodzkim centrum biznesowo-rozrywkowo-handlowego z zachowaną funkcją kolejową. Władze Wrocławia przypomniały z kolei, że są gotowe do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dworca i jego okolic, co pozwoli na przeprowadzenie tej inwestycji, ale to od czekają na sygnał z PKP SA, że inwestycja ma już szansę się rozpocząć.
Bartłomiej Sarna z PKP SA poinformował nas z kolei, że do końca roku powinien zostać wyłoniony inwestor, który przebuduje Dworzec Świebodzki. Termin rozpoczęcia prac budowlanych zostanie natomiast określony po podpisaniu umowy inwestycyjnej. Sarna dodał, że pomiędzy PKP SA i władzami województwa trwają obecnie rozmowy nt. źródeł finansowania.
PKP PLK: kluczową sprawą pieniądze i zainteresowanie przewoźników
„Czwartym do brydża” w tej rozgrywce są PKP Polskie Linie Kolejowe. Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec mówi „Transportowi Publicznemu”, że kwestia odtworzenia stacji Wrocław Świebodzki znajduje się pod stałą uwagą zarządcy infrastruktury. Jednocześnie zwraca jednak uwagę, że inwestycja na Świebodzkim jest obwarowana szeregiem „ale”…
Cały tekst przeczytasz na portalu www.transport-publiczny.pl