Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Wyniki ekspertyzy: Śluza w Brzegu Dln. może być użytkowana

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
18-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury/RZGW Wrocław/Stowarzyszenie Teraz Odra

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Wyniki ekspertyzy: Śluza w Brzegu Dln. może być użytkowana
fot. Ladar, commons.wikimedia.org
Ekspertyza dotycząca stanu technicznego śluzy w Brzegu Dolnym na Odrze, wykonana przez naukowców z Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, wykazała, że stan śluzy nie zagraża bezpieczeństwu i obiekt w związku z tym może być użytkowany.

Przypomnijmy, iż śluza została zamknięta pod koniec 2014 r. przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego (DWINB) po drugiej kontroli jej stanu technicznego, która stwierdziła, że po pierwszej kontroli – zrealizowanej kilka tygodni wcześniej – nie podjęto zaleconych działań naprawczych związanych ze złym stanem technicznym śluzy. Chodziło o zły stan techniczny wrót. Zamknięcie śluzy sparaliżowało ruch statków na Odrze i po raz kolejny ożywiło dyskusję o dalszym upadku żeglugi śródlądowej w Polsce. Poseł SLD Piotr Chmielowski złożył nawet doniesienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa niedopełnienia obowiązków nadzorczych nad stanem śluzy przez wiceministra środowiska Stanisława Gawłowskiego i dyrektora RZGW Wrocław Edwarda Nawirskiego.

Należy przypomnieć, że RZGW, łamiąc zakaz wydany przez nadzór budowlany, przepuścił w grudniu kilka statków przez śluzę w Brzegu. Były to statki z ładunkiem komercyjnym, których zatrzymanie groziło gigantycznymi karami umownymi nakładanymi przez odbiorców ładunków ze stoczni we Wrocławiu i Kędzierzynie, a także płynący do Wrocławia na zimową służbę lodołamacz.

W ostatnich kilku tygodniach RZGW we Wrocławiu – jak podała ta instytucja w komunikacie – odpompowano wodę ze śluzy, dokonano napraw uszczelnień i konserwacji wrót dolnych, a także, zgodnie z kolejnym nakazem DWINB, zlecono wykonanie wspomnianej już ekspertyzy stanu technicznego. We wnioskach przygotowanej dokumentacji znalazł się zapis: „Stan śluzy stopnia wodnego Brzeg Dolny można określić jako nie zagrażający bezpieczeństwu mienia, ludzi i środowiska i obiekt ten może być nadal użytkowany". Jak podaje RZGW, ekspertyza została wysłana już do DWINB. Władze RZGW liczą, że stanie się ona podstawą do zmiany decyzji nakazującej zamknięcie śluzy

Jednocześnie, RZGW poinformował, że w kwietniu ma się zacząć generalny remont dolnej głowy śluzy wraz z wymianą wrót. W związku z tym, w siedzibie RZGW odbyło się spotkanie z przedstawicielami środowisk biznesowych zainteresowanych śluzowaniem przez Brzeg. Jak informuje Stowarzyszenie Teraz Odra, plany na przełom marca i kwietnia związane ze śluzowaniem mają m.in. OT Logistics, stocznie Malbo i Damen oraz Hydrokrusz. Stąd też paląca staje się zmiana decyzji DWINB, tak aby w najbliższym czasie można było – bez łamania zakazu – prześluzować jednostki zanim rozpocznie się remont.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wody Polskie: Udoskonalamy procedury, ale potrzebujemy młodej kadry

Intermodal i logistyka

Wody Polskie: Udoskonalamy procedury, ale potrzebujemy młodej kadry

Roman Czubiński 31 marca 2023

OT Logistics sprzedała akcje chorwackiego portu Luka Rijeka

Biznes i przemysł

Ciech Cargo rozpoczyna współpracę z OT Logistics

Polityka i prawo

OT Port Gdynia.  Załadunek statków znacznie przyspieszy

Intermodal i logistyka

MGMiŻŚ: Dziś trudno prowadzić transport po Odrze

Intermodal i logistyka

Lodołamacze będą mogły rozpocząć prace dopiero w styczniu?

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Wody Polskie: Udoskonalamy procedury, ale potrzebujemy młodej kadry

Intermodal i logistyka

Wody Polskie: Udoskonalamy procedury, ale potrzebujemy młodej kadry

Roman Czubiński 31 marca 2023

OT Logistics sprzedała akcje chorwackiego portu Luka Rijeka

Biznes i przemysł

Ciech Cargo rozpoczyna współpracę z OT Logistics

Polityka i prawo

OT Port Gdynia.  Załadunek statków znacznie przyspieszy

Intermodal i logistyka

MGMiŻŚ: Dziś trudno prowadzić transport po Odrze

Intermodal i logistyka

Lodołamacze będą mogły rozpocząć prace dopiero w styczniu?

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5