Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Wypych-Namiotko: Trzeci etap pogłębienia toru do Szczecina w nowej perspektywie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
21-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polskie Radio Szczecin/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Wypych-Namiotko: Trzeci etap pogłębienia toru do Szczecina w nowej perspektywie
Fot. Zarząd Portów Morskich Szczecin-Świnoujście
Urząd Morski w Szczecinie w tym roku przystąpi do przebudowy linii brzegowej, aby potem umożliwić właściwe prace przy pogłębianiu toru podejściowego. - Trzeci etap jest zgłoszony jako jedna z inwestycji w nowej perspektywie finansowej - powiedziała w "Polskim Radiu Szczecin" Anna Wypych-Namiotko, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odpowiedzialna za sprawy morza.

Tor podejściowy do portu w Szczecinie ma zostac pogłębiony do 12, 5 metra. Obecnie tor ma jedynie 10,5 metra. Tory podejściowe w Gdyni i Gdańsku mają odpowiednio 12,7 i 16,5 (w porcie zewnętrznym). W okresie, kiedy armatorzy zamawiają coraz większe statki, porty zmuszane są do poprawiania swoich parametrów, aby móc przyjmować statki o większym zanurzeniu.

 

Dlatego w grudniu zeszłego roku podpisana została umowa na modernizację toru wodnego Świnoujście-Szczecin (Kanał Piastowski i Mieliński) – etap II, strona wschodnia i zachodnia. Inwestycja jest kontynuacją zrealizowanego w latach 2000-2004 etapu I, który obejmował budowę nowych falochronów przy wyjściu z Kanału Piastowskiego na Zalew Szczeciński oraz przebudowę umocnień brzegowych.

Projekt obejmuje przebudowę (modernizację) umocnień brzegowych po wschodniej i zachodniej stronie toru wodnego Świnoujście-Szczecin, na długości ok. 8 km, w tym: na odcinku ok. 4 km w Kanale Mielińskim i ok. 4 km w północnej części Kanału Piastowskiego.

Skarpy umocnień brzegowych stanowić będą jednocześnie skarpę toru wodnego, który uzyska docelową szerokość w dnie – 120 m z odpowiednimi poszerzeniami na łukach. Zagwarantowana zostanie możliwość pogłębienia toru do 12,5 m (roboty pogłębiarskie związane z osiągnięciem docelowej głębokości kanałów nie wchodzą w zakres projektu i stanowić będą przedmiot odrębnego zadania, planowanego w ramach III. etapu modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin na całej jego długości).

 

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5