ju
Cena zbycia 100 proc. udziałów wyniosła 44 400 000 zł. Zarząd Morski Portu Gdynia na początku kwietnia ogłosił przetarg, w którym wzięły udział dwie firmy z branży. Obie oferty okazały się być atrakcyjne, ale wygrała ta z wyższą ceną.
Holenderska spółka nie jest już nowa na polskim rynku. Jest właścicielem dwóch spółek holowniczych w Polsce: Project Żeglugi w Szczecinie i Port-Holu w Świnoujściu. Należy ona do międzynarodowej grupy Fairplay Towage. Jest jednym z większych operatorów floty holowników – podaje portal biznes.trojmiasto.pl.
Spółka WUŻ – Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia sp. z o.o. świadczy usługi holownicze i cumownicze, a tym samym jest traktowana jako podmiot działający w sferze eksploatacji.
Zdaniem zarządu spółki ZMPG S.A. cel prywatyzacji, którym jest – poza obowiązkiem ustawowym – znalezienie inwestora branżowego, mogącego zapewnić spółce konkurencyjną pozycję na wrażliwym rynku usług holowniczych, został zrealizowany.
Pracownikom spółki inwestor udzielił gwarancji zatrudnienia oraz zachowania warunków pracy i płacy przez okres trzech lat.