Postępują roboty rozbiórkowe północnego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Znikają kolejne elementy dotychczasowej przeprawy. Już niebawem w tym miejscu powstanie nowa konstrukcja z chodnikami, drogą rowerową i oświetleniem. Wartość inwestycji to ponad 22 mln zł.
W ciągu niespełna kilku dni znaczna część obiektu została już rozebrana. Zerwana została też dotychczasowa nawierzchnia i chodniki. Demontowane są słupy oświetleniowe. Pod obiektem zdemontowana została już większość stalowych podpór. Niebawem będą prowadzone też prace przy podporach betonowych wiaduktu.
Po zakończeniu wszystkich robót, ruch pod obiektem (na al. Jana Pawła II) zostanie przełożony na jezdnię zachodnią i rozpocznie się rozbiórka dalszej części wiaduktu (od strony Wyżyn). Dalsze prace nie wpłyną jednak na dotychczasową organizację ruchu na obiekcie w ciągu ul. Wojska Polskiego.
W ramach inwestycji powstanie nowy obiekt z drogą rowerową, chodnikiem i oświetleniem.
Nowy wiadukt, jeśli wszystkie prace będą przebiegały zgodnie z planem, ma być przejezdny już zimą.
Całość prac zakończy się do połowy przyszłego roku. Prace pochłoną ponad 22 mln zł. Wykonawcą robót jest firma Mostostal Kielce. Umowę na realizację prac na wiadukcie północnym podpisano w kwietniu 2021 roku.
Przebudowa południowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego zakończyła się w maju 2017 roku. W jej ramach wymienione zostały filary, przęsła, wybudowany został prawoskręt w kierunku alei Jana Pawła II. Wykonany został też nowy chodnik z drogą rowerową, które zastąpiły prowizoryczną drogę wygrodzoną od jezdni betonowymi barierkami. Po oddaniu nowej przeprawy, trwały dalsze prace przy dokumentacji dla wiaduktu północnego. Teraz przyszedł czas na wiadukt północny.
Przeprawa przez jar Niziny to tak naprawdę trzy niezależne obiekty mostowe, które powstały jako estakady nad naturalnym jarem, w którym płynie dzisiaj skanalizowana struga i przebiegała polna droga, w okresie budowy nosząca nazwę Niziny. Estakady te były jednym z ważnych elementów projektowanej południowej trasy średnicowej przebiegającej przez cały górny taras silnie rozbudowywanego miasta. Budowę obiektów – dwóch wiaduktów drogowych oraz ulokowanego między nimi tramwajowego – zakończono w 1978 roku. Każdy z nich ma 4 przęsła i długość 112 m.
Na początku lat dziewięćdziesiątych oba wiadukty drogowe gruntownie wyremontowano (wówczas dodano na południowej jezdni trzeci pas ruchu). Wiadukt tramwajowy doczekał się takiego remontu pod koniec pierwszej dekady XXI wieku. Wiadukt południowy został rozebrany i zastąpiony w roku 2017 nową konstrukcją. Teraz przyszedł czas na wiadukt północny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.