Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

Gdańsk: Następnej zimy jezdnia tunelu pod Martwą Wisłą rozmrozi się automatycznie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ trojmiasto.pl

Podziel się ze znajomymi:

INŻYNIERIA I INNOWACJE
Gdańsk: Następnej zimy jezdnia tunelu pod Martwą Wisłą rozmrozi się automatycznie
fot. Port Gdańsk
Podczas ostatniej zimy można było zauważyć kierowców, którzy mieli problemy z wyjazdem z tunelu pod Martwą Wisłą na rondo przy Marynarki Polskiej. Jak podaje portal „trójmiasto.pl” – dlatego zarządcy tunelu zdecydowali się na przeprowadzenie inwestycji, która zakłada budowę systemu zraszania solanką lub podgrzewania jezdni w tej podziemnej przeprawie. Przewidywany koszt to 4 mln zł.

Tunel pod Martwą Wisłą został otwarty w 2016 roku. Podczas pierwszej zimy jego funkcjonowania pojawiły się pewne trudności. – Podczas ubiegłej zimy, która była pierwszą od otwarcia tunelu, zauważyliśmy problemy kierowców, głównie samochodów ciężarowych. Mieli oni problem z wyjazdem z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej. Intensywne opady śniegu i oblodzenie nawierzchni sprawiły, że na wzniesieniach doszło do kilku kolizji. Problemy z wyjazdem powodowały powstawanie korków oraz w rezultacie zamknięcie tunelu i paraliż ruchu w tej części miasta – tłumaczy Michał Adamkiewicz, kierownik Działu Utrzymania Tunelu pod Martwą Wisłą.

Według informacji portalu „trojmiasto.pl” – zimą na przełomie lat 2016/2017 drogowcy ustawiali na poboczach podjazdów skrzynki z piaskiem, by kierowcy mogli samodzielnie sypać go pod koła i sprawnie opuścić łącznicę. W tym roku sytuacja będzie podobna, ale w przyszłym wszystko ma się zmienić.

Ułatwieniem ma być nowy system zraszania solanką lub podgrzewania jezdni w tunelu. W tej chwili nie wiadomo, które rozwiązanie zostanie zastosowane.

Zraszanie solanką wymagałoby instalacji dysz na wjazdach i wyjazdach z tunelu od strony Marynarki Polskiej oraz Trasy Sucharskiego . Takie rozwiązanie stosuje się np. w tunelu na Wisłostradzie w Warszawie. Nie jest ono jednak pozbawione wad, bo - jak mówią eksperci - dysze często się zapychają.

Drugi wariant to podgrzewanie jezdni. Ten sposób jest droższy i wiązałby się z koniecznością sfrezowania dotychczasowej nawierzchni i ułożenia nowej.

Obecnie trwają rozmowy zarządcy tunelu z urzędnikami miejskimi o finansowaniu inwestycji. Jej koszt może sięgnąć nawet 4 mln zł. Możliwe jest skorzystanie ze środków unijnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Drogi i autostrady

Stary most w ciągu DK-19 trzeba wyremontować. Przetarg do powtórki

Elżbieta Pałys 22 sierpnia 2023

Na drogach krajowych będzie 17 tuneli drogowych

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5