Partner serwisu
Inżynieria i innowacje

We Włoszech stanął most, który podzielił kierowców i pieszych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

Zadaniem infrastruktury jest łącznie. W przypadku mostów mówimy najczęściej o połączeniu dwóch brzegów, a w przypadku dróg możemy opowiadać chociażby o łączeniu miejscowości. Występują także sytuacje, w których takie budowle dzielą, niekiedy wywołując skrajne emocje. Tak jest zazwyczaj wtedy kiedy ktoś chce wybudować np. autostradę w miejscu, w którym komuś taka autostrada akurat nie pasuje. Tym razem jest jeszcze inaczej. We włoskiej miejscowości Alessandria powstał most, który połączył dwa brzegi rzeki Tanaro. Amerykański architekt zdecydował jednak, że będzie miał on dwie oddzielne części – jedna dla pieszych, a druga dla samochodów.

Włoską przeprawę zaprojektował amerykański architekt Richard Meier, który w 1984 roku został laureatem nagrody Pritzkera. Jest to most jednoprzęsłowy, który pozwala przeprawić się z jednego brzegu rzeki Tanaro na drugi. Mieszkańcy Alessandrii mogą cieszyć się już tą 185-metrową przeprawą, która posiada jedno przęsło.

Piesi i kierowcy są równi, ale oddzieleni

Koncepcja mostu jest o tyle ciekawa, że przy jego budowie piesi zostali potraktowani na równi z kierowcami. Nie dość, że przeznaczono dla nich mniej więcej tyle samo miejsca co dla aut to zostali oni całkowicie odseparowani od jezdni. Takie rozwiązanie otwiera nie tylko szereg nowych możliwości przed osobami korzystającymi z tej infrastruktury, ale także znacznie zwiększa ich bezpieczeństwo.
 
Wspomniane „nowe możliwości” to innowacyjne podejście do przestrzeni miejskiej jaką jest most. Z zamysłu architekta wynika, że piesza część mostu została zaprojektowana nie jako przejście, ale jako plac miejski. Do historycznego charakteru takich miejsc odwołuje się kamienna nawierzchnia tej strony przeprawy. Dodatkowo wzdłuż jezdni ustawiono niskie bariery akustyczne, które mają zniwelować hałas emitowany przez ruch drogowy.

Podróż od przeszłości do współczesności

Nowa konstrukcja jest zbudowana z betonu i stali. Jej budowa była konieczna ponieważ stary most nie miał wystarczającej wysokości aby sprostać podwyższonym stanom rzeki. Oddana do użytku przeprawa została zaprojektowana tak, aby nawet kiedy w Tanaro wody będzie dużo nie było zagrożenia że ruch będzie musiał zostać wstrzymany.

Inwestycja była szczególnie ważna dla mieszkańców z uwagi na to, że pozwala na przejście z brzegu, na którym znajduje się nowsza część miasta, na brzeg, na którym stoi cytadela z XVIII w. Oznacza to, także że turysci będą mogli łatiwje podróżowanć do tej słynnej budowli. – Jestem zafascynowanym tym, że udało się ukończyć tę nowoczesną przeprawę, która łączy przeszłość ze współczesnością – komentował Richard Meier. – Mam nadzieję, że uda jej się sprostać zarówno potrzebom pieszych jak i kierowców – dodawał.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Powiat cieszyński zakończył budowę nowego mostu przez Wisłę

Inżynieria i innowacje

Powiat cieszyński zakończył budowę nowego mostu przez Wisłę

inf. pras oprac. JM 24 lutego 2023

Rozbudowa mostu w Sandomierzu – pierwsze media przełożone

Inżynieria i innowacje

Otwarcie przeprawy w gminie Parysów

Inżynieria i innowacje

Otwarcie przeprawy w gminie Parysów

inf. pras 01 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Powiat cieszyński zakończył budowę nowego mostu przez Wisłę

Inżynieria i innowacje

Powiat cieszyński zakończył budowę nowego mostu przez Wisłę

inf. pras oprac. JM 24 lutego 2023

Rozbudowa mostu w Sandomierzu – pierwsze media przełożone

Inżynieria i innowacje

Otwarcie przeprawy w gminie Parysów

Inżynieria i innowacje

Otwarcie przeprawy w gminie Parysów

inf. pras 01 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5