Mosty Trzebnickie zlokalizowane w północnej części Wrocławia, pochodzące z początku XX w. zostaną wyremontowane. Przetarg na projekt przebudowy zespołu dwóch przepraw zapewniających komunikację między Kleczkowem a Różanką i Karłowicami może zostać ogłoszony jeszcze w tym roku. Na obiektach trzeba odnowić elementy konstrukcji i wzmocnić podpory.
Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk poinformował o kolejnych planach inwestycyjnych Wrocławia. Jak zapowiedział, miasto jeszcze w tym roku chciałoby ogłosić przetarg na opracowanie projektu remontu mostów Trzebnickich.
Te zabytkowe obiekty, wybudowane na przełomie XIX i XX w., od tamtej pory zapewniają komunikację między Kleczkowem a Różanką i Karłowicami.
Most Trzebnicki Południowy zbudowano w latach 1892-1897, ale już wkrótce okazało się, że na potrzeby żeglugowe przestrzeń między lustrem wody a mostem jest za mała. Dlatego już w latach 1904-1905 most ten zastąpiono nowym, wyższym (o większym prześwicie), również stalowym. Jego przęsło mierzy 24,7 m długości.
W drugiej dekadzie XX wieku, w związku z przebudową całego wrocławskiego systemu wodnego i budową kanałów Żeglugowego i Powodziowego z Bartoszowic do Różanki zaszła również potrzeba wymiany dotychczasowego mostu Różaneckiego. Zastąpiony on został w 1916 czteroprzęsłowym mostem stalowym o konstrukcji łukowej z poprzecznicami blachownicowymi. Całkowita długość mostu Północnego wynosi 119 metrów, a szerokość 14,5 metra.
Chodniki usytuowano na zewnątrz łuków, a po jezdni mostów poprowadzono dwutorową linię tramwajową, przy czym szerokość jezdni jest na tyle mała, że mieszczą się tam tylko dwa pojazdy jadące w przeciwnych kierunkach, tj. pasy ruchu są wspólne tak dla samochodów, jak i dla tramwajów. Oś jezdni mostu południowego nie pokrywa się z osią północnego, pojazdy nadjeżdżające od strony centrum mają pomiędzy nimi do pokonania niewielki skręt w lewo (na zachód).
Od roku 1945 mosty te noszą nazwę Trzebnickich. Remont kapitalny przeszły w latach osiemdziesiątych, kolejną konserwację – na początku XXI wieku. Obecnie, jak Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu widzi potrzebę remontu elementów konstrukcji (kratownice), wzmocnienia podpór, wymiany łożyska, izolacji, wykonania nowych powłok antykorozyjnych, naprawy nawierzchni chodników i jezdni oraz torowiska i trakcji.
Jak dodał Jacek Sutryk, prace projektowe powinny zająć przynajmniej rok, a więc w pierwszym kwartale 2021 roku powinniśmy poznać nazwę biura projektowego, które podejmie się wykonania tego zadania.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.