Partner serwisu
Polityka i prawo

ÖBB Rail Cargo pomaga Ukrainie wywozić zboże

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

POLITYKA I PRAWO
ÖBB Rail Cargo pomaga Ukrainie wywozić zboże
Fot. OBB
ÖBB Rail Cargo pochwaliło się, że od początku rosyjskiego najazdu na Ukrainę, przewiozło 580 tys. ton zboża. To efekt współpracy austriackiego przewoźnika z Ukrzaliznycią.

ÖBB Rail Cargo wspiera Ukrainę, oferując transport i logistykę w przewozie zboża. Eksport ziaren pozwala zapewnić środki oraz przestrzeń magazynową pod kolejne zbiory. Od momentu rosyjskiej agresji na Ukrainę do końca sierpnia, austriacki przewoźnik przewiózł już z Ukrainy 580 tys. ton zboża. Tylko w samym sierpniu było to 145 tys. ton.

Ze względu na położenie zakładów, które przetwarzają zborze, większość dostaw surowca w sierpniu trafiła na Węgry, a następnie do Niemiec, Włoch, Rumunii i Holandii. Jak informuje przewoźnik, transport musi przekroczyć cztery granice – najpierw ukraińsko-słowacką przez Chop, następnie węgiersko-ukraińską przez Záhony, ukraińsko-rumuńską przez Reni a także granicę ukraińsko-polską Chyrów. ÖBB Rail Cargo przewiduje utrzymujący się popyt na obecnym poziomie w nadchodzących miesiącach, dlatego przewoźnik zapowiada dalszą współpracę z Kolejami Ukraińskimi. Pod koniec sierpnia zatwierdzono wdrożenie stałej dwustronnej grupy roboczej. Dzięki temu zoptymalizowane zostaną takie operacje jak wymiana danych między partnerami (jak m.in. wykorzystanie zdolności przeładunkowych).


Dodatkowo uruchomiona została platforma GrainLane, opracowana przez ÖBB Rail Cargo, która daje możliwość łączenia interesów ukraińskich rolników z detalistami, konsumentami i dostawcami usług logistycznych. Z danych firmy wynika, że na tym internetowym rynku rolniczym sprzedawanych jest obecnie 200 tys. ton zbóż, soi i kukurydzy przez 1 tys. zarejestrowanych użytkowników. Narzędzie jest bezpłatne, natomiast ÖBB Rail Cargo wspiera transakcje oferując transport produktów poza Ukrainę.

Przed 24 lutego Ukraina była jednym z największych eksporterów m.in. pszenicy w skali świata. Rosyjska inwazja wpłynęła negatywnie nie tylko na możliwości produkcyjne, ale i na drożność kanałów transportowych, dlatego jednym z poważnych problemów jest teraz kwestia eksportu zboża i innych płodów rolnych. Większość produktów spożywczych wysyłano drogą morską przez porty. Obecnie, dużą zasługą w transporcie z kraju odgrywa kolej. Według szacunków z ostatnich dni sierpnia, miesiąc był pierwszym od marca, gdy Koleje Ukraińskie przewiozły ponad 1 mln ton zboża

Przypomnijmy, że Koleje Ukraińskie przeprowadziły niedawno remont nieczynnej infrastruktury na pograniczu ukraińsko-rumuńskim i ukraińsko-mołdawskim. Ma to istotnie zwiększyć przepustowość sieci, zwłaszcza w ruchu towarowym. Odtworzenie dwóch odcinków pozwoli na uruchomienie dodatkowych sześciu par pociągów towarowych do Rumunii

Natomiast z powodu braku możliwości przewozu towarów przez Polskę, Ukraińskie zboże ma płynąć Dunajem, jednak Oleksandr Kubrakow przyznał niedawno, że to działanie, choć ważne, również nie zaspokoi potrzeb przewozowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Biznes i przemysł

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Metinvest: Polska hubem dla dostaw do krajów UE

Intermodal i logistyka

Metinvest: Polska hubem dla dostaw do krajów UE

inf pras. 27 sierpnia 2023

Jest zakaz dla białoruskich i rosyjskich ciężarówek

Intermodal i logistyka

Czy przedsiębiorcy w Polsce zwracają uwagę na emisyjność transportu?

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Biznes i przemysł

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Metinvest: Polska hubem dla dostaw do krajów UE

Intermodal i logistyka

Metinvest: Polska hubem dla dostaw do krajów UE

inf pras. 27 sierpnia 2023

Jest zakaz dla białoruskich i rosyjskich ciężarówek

Intermodal i logistyka

Czy przedsiębiorcy w Polsce zwracają uwagę na emisyjność transportu?

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5