Partnerzy serwisu:
Polityka i prawo

Klimczak: Autostrady będą bezpłatne, albo bardzo tanie

Dalej Wstecz
Autor:

ep.

Data publikacji:
16-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/Polsat

Podziel się ze znajomymi:

POLITYKA I PRAWO
Klimczak: Autostrady będą bezpłatne, albo bardzo tanie
Fot. Google Maps
Rząd przygotuje jednolite rozwiązania dotyczące docelowego modelu funkcjonowania autostrad w Polsce. Jak powiedział na antenie telewizji Polsat minister infrastruktury Dariusz Klimczak, nie powinno być tak, że przejazd niektórymi odcinkami autostrad jest bardzo drogi, a innymi bezpłatny.

Minister w programie Graffiti był pytany o płatności z autostrady w Polsce. Przypomnijmy, obecnie przejazd autostradami zarządzanymi przez GDDKiA oraz autostradą A1 z Torunia do Gdańska jest bezpłatny, kierowcy ponoszą natomiast opłaty za korzystanie z odcinków koncesyjnych, tj. A4 Katowice – Kraków oraz A2 od Konina do Świecka. Szef resortu infrastruktury zapowiedział, że to zostanie ujednolicone.

- Nie możemy tak dzielić Polaków, że kto mieszka na południu bardzo słono płaci koncesjonariuszowi, a ten, kto mieszka lub jedzie na północ jeździ sobie za friko – powiedział.

Dodał, że kluczowym momentem będzie rok 2027, kiedy zakończy się koncesja dotycząca autostrady A4 Katowice – Kraków. Jeszcze poprzedni rząd zapowiadał, ze po tej dacie autostrada przejdzie w zarządzanie przez państwo, a obecni rządzący podtrzymują to stanowisko. – Na ten moment będziemy przygotowywać jasną, spójną i klarowną koncepcję, jak wyglądać ma odpłatność bądź ich brak, za autostrady – mówił Dariusz Klimczak.

Na antenie Polsatu minister infrastruktury stwierdził, że autostrady „będą bezpłatne, albo będzie bardzo niska cena”. – Ja łączę to także z innymi czynnościami transportowymi, między innymi dążeniem do wspólnego biletu komunikacyjnego – powiedział Dariusz Klimczak.

Płatności za autostrady były także tematem dyskusji podczas niedawnego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Wówczas wiceszef resortu infrastruktury, Paweł Gancarz mówił: „Model budowy dróg ewoluował, aż kilka lat temu doszliśmy do momentu, kiedy ktoś uznał, że to, co obywatelom dokucza, to płatność za drogi szybkiego ruchu i w konsekwencji ktoś skasował te opłaty. To były decyzje polityczne. Na dziś nie widać przestrzeni do tego, żeby wrócić do opłat dla samochodów osobowych za przejazd drogami szybkiego ruchu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany na węźle A2 w Trzcielu

Biznes i przemysł

Zmiany na węźle A2 w Trzcielu

ep. 16 maja 2024

W tym roku GTC wyremontuje 60 km autostrady A1

Drogi i autostrady

Opolskie. Węzeł Brzeg na A4 niedostępny

Drogi i autostrady

Kraków ma uwagi do rozbudowy A4

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Zmiany na węźle A2 w Trzcielu

Biznes i przemysł

Zmiany na węźle A2 w Trzcielu

ep. 16 maja 2024

W tym roku GTC wyremontuje 60 km autostrady A1

Drogi i autostrady

Opolskie. Węzeł Brzeg na A4 niedostępny

Drogi i autostrady

Kraków ma uwagi do rozbudowy A4

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5