Mirbud wciąż jest bardzo blisko przekroczenia 8 mld zł w portfelu zamówień. Na koniec kwietnia wartość pozyskanych zleceń wynosiła 7,912 mld zł. Z tej kwoty 80 proc. stanowią zamówienia z obszaru infrastruktury.
Grupa budowlana podsumowała swoją działalność na koniec kwietnia. Wśród kluczowych wydarzeń z czwartego miesiąca roku wykonawca wymienia m.in. zawarcie umowy ramowej na projekt i budowę układu drogowego dla lotniska CPK. Zawarta umowa ramowa opiewa na ok. 2,279 mld zł netto. CPK wybrała do jej potencjalnej realizacji 14 partnerów. Prace na jej podstawie, według uproszczonej procedury, będą mogły być zlecane w okresie 72 miesięcy. przez Umowa ramowa jest zawierana na okres 72 miesięcy – w tym czasie wykonawcy będzie mógł być powierzać prace polegające na budowie dróg wokół przyszłego lotniska.
Także w kwietniu oferta Mirbudu została ponownie wybrana w przetargu na budowę obwodnicy Maławy. Wcześniejszy wybór tej oferty został unieważniony przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych na etapie kontroli uprzedniej. Stwierdzono wówczas błąd w oświadczeniu z Krajowego Rejestru Karnego przedstawiciela wykonawcy. Zamawiający musiał jeszcze raz przeanalizować oferty, ale rozstrzygniecie było takie samo. Wybrana oferta Mirbudu ma wartość 109,16 mln zł.
Już w maju wykonawca podpisał w tej sprawie umowę z Mazowieckim Zarządem Dróg.
Wartość portfela zamówień Mirbudu w obszarze infrastruktury na koniec kwietnia wynosił 6,3 mld zł. To ok. 80 proc. wszystkich zamówień. W kwietniu odnotowano produkcję masy bitumicznej na poziomie 110,6 tys. ton. Wśród najbardziej zaawansowanych inwestycji są obwodnica Poręby i Zawiercia (odcinek realizowany przez Mirbud został już oddany do ruchu; na koniec kwietnia formalny stan zaawansowania kontraktu wynosił 98 proc.) oraz obejście Węgierskiej Górki w ciągu drogi ekspresowej S1 – tam zaawansowanie na koniec kwietnia wynosiło 95 proc. Kierowcy jeszcze czekają na możliwość przejazdu ta trasą.