Zielona rewolucja może zniszczyć przemysł. Zyskają Chiny
Damian Kelman 22 czerwca 2025
Dekarbonizacja to dziś nie tylko kwestia ekologii, ale i przetrwania – zarówno dla infrastruktury drogowej, jak i całych branż powiązanych. Eksperci ostrzegają: źle przeprowadzony proces może zamiast neutralności klimatycznej przynieść... dezindustrializację.
Infrastrukturę budować łatwo, trudniej utrzymać. Będzie komercjalizacja?
Malepszak: W inwestowaniu najważniejsze są wyniki
Polska zostanie bez kruszyw?
Infrastrukturę budować łatwo, trudniej utrzymać. Będzie komercjalizacja?
Damian Kelman 22 czerwca 2025
Infrastruktura się starzeje, a utrzymanie jej w dobrym stanie kosztuje – i to coraz więcej. Jakie modele sprawdzają się w Polsce, a jakie dopiero czekają na wdrożenie? Eksperci nie mają wątpliwości: czas na poważną rozmowę o komercjalizacji.
Zielona rewolucja może zniszczyć przemysł. Zyskają Chiny
Malepszak: W inwestowaniu najważniejsze są wyniki
Polska zostanie bez kruszyw?
PKP PLK: Zlikwidowaliśmy tysiąc ograniczeń prędkości
Roman Czubiński 21 czerwca 2025
Dzięki wdrożeniu jednego rozkazu na całą trasę pociągu towarowego zamiast osobnych na poszczególne odcinki ruch pociągów towarowych stanie się szybszy i płynniejszy – zapowiedział podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej prezes zarządu PKP PLK Piotr Wyborski. Jak podkreślił, jakość infrastruktury spółki – także tej służącej przewozom towarowym – jest coraz lepsza.
Kolej Plus: Kontynuacja programu trwa. Jest taniej i szybciej
PKP PLK ogłosiły przetargi o wartości 12,4 mld zł
Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026
Polska zostanie bez kruszyw?
Damian Kelman 19 czerwca 2025
Zasoby kruszyw skalnych w Polsce dramatycznie się kurczą, a scenariusze na najbliższe 15 lat nie pozostawiają złudzeń – może zabraknąć surowców na krajowe inwestycje infrastrukturalne. Eksperci ostrzegają, że problem nie dotyczy tylko branży wydobywczej, lecz samorządów, logistyki i całego systemu planowania przestrzennego. Jeśli nie zostaną podjęte szybkie decyzje legislacyjne i administracyjne, Polska może powtórzyć błędy z przeszłości. Czy mamy jeszcze czas, by uniknąć kryzysu?
Zielona rewolucja może zniszczyć przemysł. Zyskają Chiny
Infrastrukturę budować łatwo, trudniej utrzymać. Będzie komercjalizacja?
Malepszak: W inwestowaniu najważniejsze są wyniki
Krzysztof Laskowski, Porr: Liczymy na powrót do rozmów o waloryzacji
Redakcja 18 czerwca 2025
Podniesienie limitów waloryzacji na kontraktach zawartych przed pandemią oraz wojną w Ukrainie to decyzja „win – win” w relacjach miedzy inwestorem publicznym i wykonawcami – ocenia Krzysztof Laskowski, członek zarządu Porr. W jego ocenie konieczny jest powrót do rozmów o kolejnym podniesieniu limitu.
W maju Mirbud wyprodukował prawie 100 tys. ton masy bitumicznej
Unibep ma zlecenie dla wojska
Mirbud z szansą na kolejny kontrakt dla wojska
Furgalski, ZDG TOR: W sprawie Funduszu Kolejowego gramy do jednej bramki
Redakcja 17 czerwca 2025
Firmy, które budują zarówno drogi, jak i koleje widzą, że w przypadku inwestycji drogowych jest większa stabilność, a przez to większe możliwości inwestowania we własne zasoby. Kolej wciąż czeka na stabilne finansowanie, niezależne od środków unijnych, a to ważne jest nie tylko dla wykonawców, ale i inwestora – zwraca uwagę Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR oraz szef Railway Business Forum. – Gramy do jednej bramki – mówi.
Torpol chce wydać na inwestycje 50 mln zł w tym roku
Prezes ZUE: W perspektywie długofalowej na rynek patrzę optymistycznie
Marita Szustak: Oczekujemy równego traktowania dróg i kolei
Aldesa Polska: Potrzeba dodatkowych zabezpieczeń przed wzrostem cen
Roman Czubiński 17 czerwca 2025
Ryzyko ponoszone przez wykonawców inwestycji infrastrukturalnych jest dziś w Polsce nieproporcjonalnie duże. Uproszczenie procedur mogłoby ułatwić polubowne rozstrzyganie sporów, co pozwoliłoby zaoszczędzić czas i pieniądze na mediacjach i procesach sądowych – mówi w rozmowie z Rynkiem Infrastruktury dyrektor generalny Aldesa Polska Rafał Kański.
Poznań. Rondo Rataje oficjalnie oddano do użytku
Aldesa podpisała z GDDKiA umowę na budowę S6 Bobrowniki - Skórowo
Aldesa podpisała z GDDKiA umowę na wykonanie systemu zarządzania ruchem na S6 i S7
CPK: Jak najwięcej kontraktów dla polskich firm
Roman Czubiński 17 czerwca 2025
Postępowania przetargowe na budowę kolei dużych prędkości będziemy prowadzić w sposób, który zmaksymalizuje szanse polskich wykonawców – zapewniał podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej członek zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego Piotr Rachwalski. Spółka nie będzie stawiać wymagań, których polskie firmy nie byłyby w stanie spełnić. Zamierza natomiast wprowadzać w życie wyroki Trybunału Stanu UE w sprawie ograniczania dostępu dla wykonawców spoza Unii.
CPK ogłasza postępowanie na budowę terminala!
Rachwalski (CPK): Przy budowie KDP chcemy wykorzystać polskie firmy
CPK. Prawie 40 odwołań od decyzji lokalizacyjnej
Michał Ilkiewicz, GrECo: Kontrakty potrzebują realnych, zindywidualizowanych zabezpieczeń
Elżbieta Pałys 16 czerwca 2025
Skala oraz innowacyjność nadchodzących inwestycji infrastrukturalnych rodzą wyzwania między innymi w zakresie ubezpieczeń – zwraca uwagę Michał Ilkiewicz, dyrektor Sektora Budownictwa i Nieruchomości w firmie GrECo Polska. Wymogi w tym zakresie muszą być przygotowane tak, żeby dla wykonawców było to realne zabezpieczenie kontraktu.
Grobla i most zwodzony przecinające Zalew Szczeciński? To nie science fiction
Optymalizacja zarządzania projektami infrastrukturalnymi – wycinka drzew przed decyzją ZRID
Idzie inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie mają sporo wyzwań