Trzy klasy dróg na czas kryzysu
Damian Kelman 27 lipca 2025
Wrześniowa powódź z 2024 roku odsłoniła słabości infrastruktury drogowo-mostowej w Polsce – ponad 5700 kilometrów dróg znalazło się pod wodą, a ponad 9100 obiektów wymaga interwencji. Eksperci, po analizie kryzysu, wskazują na potrzebę nowej klasyfikacji dróg w obliczu narastających zagrożeń klimatycznych oraz szybszego reagowania na sytuacje kryzysowe.
Drugie życie kruszyw. Polska musi gonić Europę ws. recyklingu
Tego potrzebuje rynek infrastruktury w Polsce
Zielona rewolucja może zniszczyć przemysł. Zyskają Chiny
Artur Popko, Budimex: Chcemy utrzymać 15-proc. udział w rynku kolejowym
Redakcja 09 lipca 2025
Wartość przetargów planowanych rokrocznie przez PKP PLK jest wystarczająca, by ustabilizować sytuację na rynku – ocenia Artur Popko. Budimex będzie uczestniczyć w tych postępowaniach. Docelowo chce utrzymać 15-proc. udział w polskim rynku kolejowym.
Mirbud: Przy „krótkiej liście” polskie firmy są bez szans w starciu z gigantami
Budimex sukcesywnie zdobywa kolejne rynki europejskie
Rafał Kański, Aldesa: Nie chcemy wygrywać przetargów za wszelka cenę
Piotr Malepszak: Czas postawić na drugą nogę w transporcie
Redakcja 08 lipca 2025
Drogi były i nadal są ważne, ale czas postawić na "drugą nogę w transporcie" i zacząć budować długie odcinki linii kolejowych – mówi Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.
Rafał Leszczyński: Kolejowy ruch towarowy trzeba odseparować od osobowego
Piotr Wyborski, PKP PLK: Będą zlecenia utrzymaniowe dla firm zewnętrznych
Największy beneficjant KPO zrealizuje projekty za 11 mld zł
Agnieszka Wasilewska-Semail, PKP Cargo: Chcemy być nowoczesnym przewoźnikiem intermodalnym
Redakcja 07 lipca 2025
Sytuacja PKP Cargo jest trudna. Spółka myśli jednak nie tylko o zaspokojeniu wierzycieli, ale i nowych kierunkach rozwoju. Szans upatruje w transporcie na potrzeby inwestycji infrastrukturalnych, a docelowo chce by PKP cargo było nowoczesnym intermodalnym przewoźnikiem.
Mirbud ma pierwszy kontrakt z PKP PLK
Portfel zamówień Mirbudu przekroczył 8 mld zł
Wykonawca S3: Budujemy drogę z prywatnych środków
Drugie życie kruszyw. Polska musi gonić Europę ws. recyklingu
Damian Kelman 06 lipca 2025
Polski rynek kruszyw ma do nadrobienia dystans do europejskich liderów recyklingu. Eksperci wskazują, że nawet kilka milionów ton materiałów rozbiórkowych rocznie można ponownie wykorzystać — nie tylko w drogownictwie, ale i w bardziej wymagających zastosowaniach, jak beton towarowy.
Trzy klasy dróg na czas kryzysu
Tego potrzebuje rynek infrastruktury w Polsce
Zielona rewolucja może zniszczyć przemysł. Zyskają Chiny
Rafał Leszczyński: Kolejowy ruch towarowy trzeba odseparować od osobowego
Redakcja 04 lipca 2025
Polska stanowi kluczowy korytarz NATO pomiędzy wschodnią a zachodnią flanką, kolej natomiast jest podstawą logistyki dla armii – zwraca uwagę Rafał Leszczyński, prezes zarządu KZN Bieżanów. Nie możemy sobie pozwolić na ograniczenia w przepustowości na sieci kolejowej. Docelowo powinniśmy odseparować ruch towarowy od pasażerskiego – stwierdza nasz rozmówca. Podstawowym problemem pozostaje jednak zapewnienie finansowania dla sektora kolejowego.
Piotr Malepszak: Czas postawić na drugą nogę w transporcie
Piotr Wyborski, PKP PLK: Będą zlecenia utrzymaniowe dla firm zewnętrznych
Największy beneficjant KPO zrealizuje projekty za 11 mld zł
Adam Juretko, Alstom: Przy budowie KDP nie ma miejsca na eksperymenty
Redakcja 03 lipca 2025
Jeśli prowadzimy pilotaż, to wyciągajmy z niego wnioski – mówi Adam Juretko, dyrektor zarządzający z Alstom Polska. Jego zdaniem zabrakło tego przy realizacji projektów ERTMS. Jak wskazuje, należy także wyciągnąć wnioski z realizacji dotychczasowych inwestycji kolejowych z myślą o budowie kolei dla CPK. Tu wchodzą w grę wysokie prędkości, a więc nie powinno być miejsca na eksperymenty – zaznacza przedstawiciel Alstomu.
Trzy klasy dróg na czas kryzysu
Czesi coraz bliżej finalizacji autostrady do Austrii
LOT blisko lotów do Tunisu
Paweł Wac, Infra Silesia: PKP PLK powinna być budowniczym, a nie księgowym
Redakcja 02 lipca 2025
PKP Polskie Linie Kolejowe muszą mieć zapewnione stabilne źródło finansowania – podkreśla Paweł Wac, prezes zarządu Infra Silesia. Chodzi o to, by zarządca infrastruktury był „budowniczym, a nie księgowym”, który się martwi czy będzie finansowanie na określone projekty, czy nie – wskazuje przedstawiciel branży.
Małopolska otrzyma 180 mln zł dotacji na drogi samorządowe
Przychody Compremum w pierwszym półroczu spadły o ponad 40%
Mostostal Warszawa ze stratą netto w pierwszym półroczu
Piotr Rachwalski, CPK: Pierwszy odcinek KDP chcemy skończyć do 2032 r.
Redakcja 01 lipca 2025
W drugiej połowie tego roku powinny ruszyć przetargi na linie kolejowe planowane w ramach megalotniska. – Zaczniemy od linii kolei dużych prędkości między Warszawą a Łodzią, która będzie podzielona na kilka odcinków realizacyjnych – poinformował Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK.
Budimex. Jak idzie budowa zbiornika przeciwpowodziowego w Czechach
CPK zapewnia, że polskie firmy będą uczestniczyć w realizacji megalotniska
Unibep będzie modernizował zabezpieczenie na granicy z Białorusią