Partner serwisu
Biznes i przemysł

Estonia: Przetarg na terminal intermodalny Muuga na trasie Rail Baltiki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Estonia: Przetarg na terminal intermodalny Muuga na trasie Rail Baltiki
fot. pixabay.com/pl/wolfgang59b
RB Estonia, która wdraża projekt Rail Baltiki na terenie Estonii, ogłosiła przetarg na projekt terminala intermodalnego Muuga. To będzie jedyny tego typu obiekt na trasie z połączeniem do portu.

Wykonawca będzie odpowiedzialny za projekt stacji towarowej z całą infrastrukturą (tunel, zasilanie, system sterowania ruchem, centrum dyspozytorskie, hala utrzymania taboru). Ponadto jego zadaniem będzie zaproponowanie węzła drogowego Maardu i wiaduktu drogowego Põhjaranna. Termin składania wniosków mija 19 czerwca.

– Terminal towarowy Muuga jest jednym z najważniejszych obiektów w zakresie transportu towarowego Rail Baltiki, którego rozwój zwiększy wartość i konkurencyjność zarówno kolei, jak i portu Muuga. Obiekt będzie charakteryzować się unikalnymi możliwościami, z infrastrukturą umożliwiającą operacyjny przeładunek towarów z transportu morskiego i drogowego do transportu kolejowego o różnych szerokościach i odwrotnie. To także warunek płynniejszego przepływu towarów z dróg na kolej, zwłaszcza na średnim dystansie w handlu między Europą Środkową i Południową – powiedział Tõnu Grünberg, przewodniczący rady nadzorczej Rail Baltic Estonia.

– Połączenie kolejowe Rail Baltica nadaje zupełnie inny wymiar łańcuchowi logistycznemu Estonii i całego regionu Morza Bałtyckiego. Obecna przepustowość portu Muuga wraz z przyszłym terminalem multimodalnym daje możliwość opracowania kompleksowego węzła transportowego, który stworzy zupełnie nowy korytarz towarowy północ-południe, ale także otworzy możliwości w kierunku wschodnim i azjatyckim – powiedział Valdo Kalm, prezes zarządu Tallinna Sadam. – zdodanie multimodalnego terminalu na trasie Rail Baltiki przyniesie dodatkowe synergie, zwłaszcza w przypadku transportu towarów w kontenerach i przyczepach kolejowych bezpośrednio do miejsc przeznaczenia w Europie Zachodniej bez kosztownego i czasochłonnego przeładunku na granicy polsko-litewskiej – komentuje Erik Laidvee, przewodniczący rady nadzorczej Eesti Raudtee.

Według szacunków terminal będzie obsługiwać 4-5 mln ton towarów tuż po ukończeniu projektu Rail Baltiki. Analiza przeprowadzona przez Civitta Eesti AS i Deutsche Bahn Engineering & Consulting GmbH w 2018 r. ookazuje, że za 20 lat wielkości te mogą się nawet podwoić i każdego roku obsługiwanych będzie 8-10 milionów ton towarów.

Rail Baltica to projekt wyjątkowy: zakłada budowę normalnotorowej linii o rozstawie 1435 mm i długości 870 km, która połączy Estonię, Łotwę i Litwę z Polską, i tym samym europejską siecią kolejową. Obecnie na terenie krajów bałtyckich dominuje – jak w Rosji – rozstaw 1520 mm. Prace budowlane przy głównej trasie mają ruszyć w 2022 r. Rozpoczęcie przewozów w tej chwili zapowiadane jest na 2026 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Nowy terminal intermodalny na ukończeniu [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 04 września 2023

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

Inżynieria i innowacje

Nowy magazyn w pobliżu krakowskiego lotniska

inf. pras. 08 września 2023

Zakończyła się rozbudowa centrum Flex w Tczewie

Biznes i przemysł

Tunel w Gałkowie oddany do ruchu. Strabag zakończył pracę

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5