Partner serwisu
Biznes i przemysł

Jak spółki energetyczne chcą zarabiać na stacjach ładowania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
WysokieNapiecie.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Jak spółki energetyczne chcą zarabiać na stacjach ładowania
fot. Pixabay
Tauron i Orlen chcą do końca przyszłego roku mieć po 150 stacji ładowania samochodów elektrycznych. Innogy planuje pół tysiąca punktów ładowania - tyle stacji paliw ma w Polsce Lotos. Czy to dla branży szansa na dodatkowy zarobek?

Punkty ładowania samochodów elektrycznych kuszą grupy energetyczne. Na pewno przez długi czas nie będą konkurencja dla tradycyjnych stacji paliw i spółki paliwowe nie muszą się obawiać ich konkurencji. Tauron zapowiedział, że w trzecim kwartale tego roku rozpocznie świadczenie odpłatnych usług ładowania. Rodzi się też coraz więcej pomysłów jak zarobić na elektromobilności.

Jak sobie radzą spółki energetyczne?

Energetyczne spółki skupiają się na własnym terenie. Innogy, Energa i Tauron deklarują rozwijanie sieci ładowania elektryków tam, gdzie działają - Innogy w centrum Warszawy i przy osiedlach mieszkaniowych, Energa i Tauron także w ciągach komunikacyjnych. Grupa Energa do końca 2019 roku planuje mieć łącznie 54 punkty ładowania (część szybkiego ładowania), teraz ma ich 11. Od początku roku uruchomiła cztery stacje ładowania o mocy 2x22 kW: w Sopocie, Starogardzie Gdańskim, Tczewie i Grudziądzu. W kolejnych latach spółka planuje kontynuować projekt, do roku 2022 roku planuje mieć przynajmniej 100 stacji.

Tauron ma nowy projekt, którego realizacja zaplanowana jest do końca 2020 roku. To budowa 97 stacji ładowania prądem zmiennym (AC) oraz 21 stacji ładowania prądem stałym (DC). Oznacza to, że po zakończeniu projektu Tauron, który ma teraz 34 stacje, będzie dysponował siecią ponad 150 własnych stacji. Pozwoli to na swobodne przemieszczanie się pojazdami elektrycznymi po całym terenie działalności spółki.

Czy się uda? Spółka intensywnie poszukuje lokalizacji. - Chcemy rozwijać sieć wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych, w atrakcyjnych lokalizacjach. tam, gdzie jest łatwy dojazd i łatwość montażu - wyjaśnia Łukasz Zimnoch, rzecznik grupy.

Carsharing w dużych i małych miastach

Flota samochodów elektrycznych w Polsce jest niewielka. Mamy ok. 5,6 tys. pojazdów wykorzystujących prąd, z czego samochody elektryczne stanowią ok. 3,6 tys. sztuk, a ok. 2 tys. to hybrydy typu plug-in. Stanowią ułamek procenta całej floty samochodowej. Stacje posłużyć mogą też skuterom elektrycznym, których w kraju jest ok. 3,8 tys.

O indywidualnym zakupie elektrycznego auta może i marzy wielu Polaków, ale w praktyce to carsharing - usługa krótkoterminowego wynajmu aut na minuty - stanowi ważny element w napędowe elektromobilności. Grupy energetyczne inwestują więc i w carsharing, który też przenieść może dochody.

Będzie można wypożyczyć auta elektryczne? Jak zarobić na elektromobilności? Ile jest stacji ładowania aut elektrycznych jest w Polsce? O tym w dalszej części artykułu na portalu WysokieNapiecie.plhttps://wysokienapiecie.pl/19679-spolki-energetyczne-inwestuja-wlasne-stacje-ladowania/#dalej
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Polimex Mostostal: Wyniki za I półrocze są zadowalające

Biznes i przemysł

Polimex Mostostal: Wyniki za I półrocze są zadowalające

ep./inf. pras. 01 września 2023

Intensywny lipiec w Mirbudzie

Biznes i przemysł

Intensywny lipiec w Mirbudzie

ep. 17 sierpnia 2023

Unibep przeznaczy ponad 7 mln zł na dywidendę

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Inżynieria i innowacje

IKEA, Raben i Volvo rozwijają wspólnie bezemisyjny transport ciężki

Mikołaj Kobryński 07 września 2023

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Biznes i przemysł

Chińskie cmentarzyska samochodów elektrycznych

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

MI: w 2025 roku nawet 40 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Polimex Mostostal: Wyniki za I półrocze są zadowalające

Biznes i przemysł

Polimex Mostostal: Wyniki za I półrocze są zadowalające

ep./inf. pras. 01 września 2023

Intensywny lipiec w Mirbudzie

Biznes i przemysł

Intensywny lipiec w Mirbudzie

ep. 17 sierpnia 2023

Unibep przeznaczy ponad 7 mln zł na dywidendę

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5