Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lotos: Wysokie ceny asfaltu zachęcą do korzystania z destruktu

Dalej Wstecz
Autor:

ep.

Data publikacji:
14-03-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Lotos: Wysokie ceny asfaltu zachęcą do korzystania z destruktu
fot. Lotos
Nie ma obaw o dostępność surowca do produkcji asfaltu, nie ma też pewności, jaka będzie jego cena. Zdaniem spółki Lotos, zawirowania cenowe zwrócą większą uwagę wykonawców na technologie ekologiczne, w tym wykorzystanie destruktu asfaltowego.

Asfalt to jeden z najbardziej kosztotwórczych elementów budowy dróg. Jego cena niestety jest powiązana z cenami ropy naftowej, a ta w ostatnich tygodniach galopuje. W ślad za nią, rosną także ceny asfaltu. Z jaka skalą wzrostów trzeba się liczyć?

– Za wcześnie na wyciąganie daleko idących wniosków, sytuacja za naszą wschodnią granicą zmienia się dynamicznie – stwierdza spółka Lotos i informuje, że prowadzi rozmowy na temat uruchomienia dostaw ropy z innych krajów. – Powinno to wpłynąć na uspokojenie sytuacji rynkowej, obniżkę notowań ropy, spadek cen produktów, w tym również asfaltu.

Zdaniem Lotosu, wpływ wysokich cen asfaltu na rynek jest na ten moment ograniczony. Po pierwsze dlatego, że sezon budowlany się jeszcze nie rozpoczął (choć wykonawcy prowadzą te roboty, na które pozwalają warunki pogodowe), poza tym wykonawcy mają zabezpieczone w umowach stałe ceny produktów.

Jeśli chodzi o rozwój sytuacji w dłuższym okresie, producent asfaltów z Gdańska, przewiduje, że zawirowania cenowe mogą spowodować większe zainteresowanie wykonawców technologiami ekologicznymi, w tym przede wszystkim wykorzystaniem destruktu asfaltowego przy budowie nowych dróg.


Przypomnijmy, po licznych apelach branży, wspieranych także przez największego drogowego inwestora – Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – wydane zostały w końcu rozporządzenia ułatwiające wykorzystanie materiału pochodzącego z frezowania dróg.

23 grudnia ub. roku minister klimatu i środowiska wydał rozporządzenie, które określiło szczegółowe warunki utraty statutu odpadu przez destrukt asfaltowy. Traktowanie destruktu właśnie jako odpad, przez lata utrudniało jego ponowne wykorzystanie. Branża drogowa od dawna zna i technologie, które pozwalają wykorzystać materiał z rozbiórek bez starty na jakości powstających obiektów drogowych, a korzyścią dla budżetów i środowiska.

Także producent asfaltów podkreśla te zalety wykorzystania destruktu. – Ta technologia obniża cenę nawierzchni, a także ślad węglowy, co będzie wpływać dodatkowo na wycenę projektów w świetle zapisów Europejskiego Zielonego Ładu. Liczymy, że wpłynie to na jeszcze większą popularność technologii asfaltowej do budowy dróg – stwierdza spółka Lotos.

Producent z Gdańska podkreśla jednocześnie, że nie przewiduje problemów z dostępnością dla rafinerii ropy, która jest niezbędna do produkcji asfaltu. Podkreśla, że położenie Lotosu w pobliżu morskiego terminala przeładunkowego ropy naftowej umożliwia dostawy z każdego kierunku na świecie. Zapewnia, że nie ma także ograniczeń technologicznych, gdyż dysponuje nowoczesną i elastyczną rafinerią, która jest w stanie przerobić niemal każdy gatunek ropy. Dodatkowe zdolności w tym względzie powiększyła realizacja projektu EFRA, w którą Lotos zainwestował 2,3 mld zł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Biznes i przemysł

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Adamczyk: Jesteśmy dumni z tych, którzy budują drogi w Polsce

Drogi i autostrady

Adamczyk: Jesteśmy dumni z tych, którzy budują drogi w Polsce

Elżbieta Pałys 30 czerwca 2023

Najwięcej zleceń od GDDKiA ma Intercor

Drogi i autostrady

Najwięcej zleceń od GDDKiA ma Intercor

Elżbieta Pałys 30 czerwca 2023

W portfelu Grupy Mirbud ¾ zleceń to drogi

Drogi i autostrady

W portfelu Grupy Mirbud ¾ zleceń to drogi

Elżbieta Pałys 09 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Biznes i przemysł

PERN zwiększa powierzchnię magazynową w Dębogórzu

Mikołaj Kobryński 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Adamczyk: Jesteśmy dumni z tych, którzy budują drogi w Polsce

Drogi i autostrady

Adamczyk: Jesteśmy dumni z tych, którzy budują drogi w Polsce

Elżbieta Pałys 30 czerwca 2023

Najwięcej zleceń od GDDKiA ma Intercor

Drogi i autostrady

Najwięcej zleceń od GDDKiA ma Intercor

Elżbieta Pałys 30 czerwca 2023

W portfelu Grupy Mirbud ¾ zleceń to drogi

Drogi i autostrady

W portfelu Grupy Mirbud ¾ zleceń to drogi

Elżbieta Pałys 09 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5