Partner serwisu
Biznes i przemysł

Piotr Rachwalski, CPK: Pierwszy odcinek KDP chcemy skończyć do 2032 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
01-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

W drugiej połowie tego roku powinny ruszyć przetargi na linie kolejowe planowane w ramach megalotniska. – Zaczniemy od linii kolei dużych prędkości między Warszawą a Łodzią, która będzie podzielona na kilka odcinków realizacyjnych – poinformował Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK.

Spółka zakłada, że postępowania będą rozstrzygnięte w przyszłym roku, a wówczas prace budowlane ruszyłyby w roku 2027, natomiast dowóz materiałów i cala logistyka związana z tą inwestycją może ruszać już w przyszłym roku.

- Chcemy tę linię, czyli pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej odcinek kolei dużych prędkości, skończyć do roku 2032, więc jest kilka lat, ale temat jest trudny, innowatorski, w związku z czym, zadanie jest dosyć ambitne – powiedział podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej Piotr Rachwalski.

Jak poinformował, równocześnie w następnych latach ogłaszane będą przetargi na kolejne odcinki. – Do 2035 roku chcemy zbudować łącznie około 480 km torów kolei dużych prędkości, do prędkości 350 km/h na linii Y. Najpierw do Łodzi, a później z Łodzi przez Sieradz do Poznania i do Wrocławia równocześnie – mówił przedstawiciel CPK.

Najpierw mają być budowane odcinki, które szybciej oddane pozwolą skrócić czas przejazdu – mowa m.in. o relacji do Wrocławia.

Szczególnym wyzwaniem będzie logistyka. – Dostawa nowoczesnych szyn, które są zgrzewane na odcinkach rzędu 200, 300 metrów długości, nie jest w zasadzie możliwa inaczej niż tylko koleją – zauważył Piotr Rachwalski. – Współpracujemy i będziemy dalej współpracować z PKP PLK oraz przewoźnikami, jeśli chodzi o dostawy zarówno szyn, jak i innych materiałów typu tłuczeń – powiedział. Spółka rozważa także wyprzedzające gromadzenie materiałów na terenie budowy.

- W ramach naszego forum dialogu technicznego prowadzimy rozmowy z branżą jeśli chodzi o wyprzedzający zakup chociażby takich podstawowych materiałów jak podkłady, tłuczeń i ewentualnie inne materiały budowlane masowe, które, by nie rozwalać lokalnych dróg, będziemy starali się dowodzić koleją – stwierdził nasz rozmówca. Dodał, że będzie to wymagało inwestycji w zarówno place przeładunkowe, jak i bocznice.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

CPK: Jak najwięcej kontraktów dla polskich firm

Biznes i przemysł

CPK: Jak najwięcej kontraktów dla polskich firm

Roman Czubiński 17 czerwca 2025

Fala inwestycji w CPK, PKP PLK i GDDKiA. Miliardy złotych do wydania

Biznes i przemysł

CPK podwójnego zastosowania. Skorzystają pasażerowie i wojsko

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

CPK: Jak najwięcej kontraktów dla polskich firm

Biznes i przemysł

CPK: Jak najwięcej kontraktów dla polskich firm

Roman Czubiński 17 czerwca 2025

Fala inwestycji w CPK, PKP PLK i GDDKiA. Miliardy złotych do wydania

Biznes i przemysł

CPK podwójnego zastosowania. Skorzystają pasażerowie i wojsko

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5