Partnerzy serwisu:
Biznes i przemysł

Unimot rozpoczął dostawy paliwa żeglugowego w Szczecinie, Świnoujściu i Policach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-06-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury/Unimot

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Unimot rozpoczął dostawy paliwa żeglugowego w Szczecinie, Świnoujściu i Policach
fot. Unimot
Największy w Polsce niezależny importer paliw i operator sieci stacji paliw AVIA rozpoczął działalność na rynku fizycznych dostaw paliwa morskiego w portach morskich w Szczecinie i Świnoujściu oraz Policach. Szybki rozwój nowej linii biznesowej jest możliwy dzięki nabyciu bazy paliwowej w Szczecinie, której poprzednim właścicielem był Orlen.

Jedną z najbardziej kontrowersyjnych transakcji na krajowym rynku fuzji i przejęć było połączenie Orlenu i Grupy Lotos, które stało się faktem w sierpniu 2022 roku. Wcześniej zielone światło dla transakcji dała Komisja Europejska, która jednak nałożyła na płockiego giganta szereg tzw. środków zaradczych, czyli różnego rodzaju działań, związanych głównie ze zbyciem części aktywów, mających na celu utrzymanie konkurencji w Europie Środkowo-Wschodniej na poziomie nie niższym niż przed fuzją. W efekcie 30% udziałów w wydzielonej do osobnej spółki rafinerii ropy naftowej w Gdańsku przejęło Saudi Aramco. Ok. 80% stacji paliw należących wcześniej do Grupy Lotos przejął węgierski koncern MOL. Aktywa na rynku biopaliw przejęła z kolei spółka Rossi Biofuel.

Z kolei aktywa na rynku produktów asfaltowych oraz bazy paliwowe przejęła polska prywatna spółka Unimot, największy w kraju niezależny importer paliw, znany szerzej z sieci stacji paliw AVIA. Do Unimotu trafiły niemal wszystkie bazy paliwowe należące wcześniej do Grupy Lotos – w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu, Rypinie. Spółka przejęła także cztery terminale należące wcześniej do Orlenu – Bolesławcu, Gdańsku, Gutkowie i Szczecinie. Dysponowanie bazami paliwowymi w Gdańsku i Szczecinie umożliwiło Unimotowi wejście na rynek fizycznych dostaw paliw żeglugowych.

W dniu 29 maja w Szczecinie odbyło się pierwsze bunkrowanie statku. Paliwo żeglugowe zostało dostarczone do jednostki HERMES, należącej do spółki Fairplay Towage Polska. – Bardzo cieszy nas sukcesywny rozwój działalności w zakresie dostaw paliw żeglugowych w polskich portach, który jest realizacją celów wyznaczonych przez nas w najnowszej Strategii biznesowej na lata 2024-2028. Wykorzystujemy nasze ponad 30-letnie doświadczenie na rynku paliwowym oraz rozbudowaną infrastrukturę terminala w Szczecinie. Naszym celem jest maksymalne wykorzystywanie szans rynkowych, a takie stwarza z pewnością obserwowany wzrost obrotów ładunkowych oraz liczby statków zawijających do polskich portów – komentuje Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlowych Unimotu.

Fizyczne dostawy paliwa żeglugowego Unimot realizował już wcześniej, od marca bieżącego roku, w portach morskich w Gdańsku i Gdyni. Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” przed miesiącem, spółka przymierza się do rozbudowy bazy paliwowej w Gdańsku, aby zwiększyć skalę działalności w tym obszarze. Obecnie bunkrowanie statków odbywa się z wykorzystaniem autocystern. W fazie przejściowej Unimot planuje wykorzystanie w Gdańsku specjalnej barki, natomiast docelowe rozwiązanie zakłada budowę bezpośredniego połączenia z infrastrukturą magazynową. W obliczu dynamicznego wzrostu ruchu statków w polskich portach morskich Unimot postrzega wejście na rynek dostaw paliwa żeglugowego jako dużą szansę rozwojową. Według szacunków spółki już dziś krajowe zapotrzebowanie na ten produkt wynosi nawet 1 mln ton w skali roku.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Terminale zbożowe w polskich portach morskich. Fakty i mity

Intermodal i logistyka

Terminale zbożowe w polskich portach morskich. Fakty i mity

Mikołaj Kobryński 04 czerwca 2024

Szczecin: Zakończono modernizację Nabrzeża Chorzowskiego

Intermodal i logistyka

Multimodalny węzeł przeładunkowy w Szczecinie z unijnym dofinansowaniem

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Jest umowa na rozbudowę bazy paliwowej PERN w Dębogórzu

Biznes i przemysł

Jest umowa na rozbudowę bazy paliwowej PERN w Dębogórzu

Mikołaj Kobryński 05 czerwca 2024

Unimot przymierza się do rozbudowy bazy paliwowej w Gdańsku

Biznes i przemysł

Grupa paliwowa Unimot kupuje kolejową spółkę

Drogi i autostrady

Grupa paliwowa Unimot kupuje kolejową spółkę

Jakub Madrjas 16 listopada 2022

Pozostałe z wątku:

Terminale zbożowe w polskich portach morskich. Fakty i mity

Intermodal i logistyka

Terminale zbożowe w polskich portach morskich. Fakty i mity

Mikołaj Kobryński 04 czerwca 2024

Szczecin: Zakończono modernizację Nabrzeża Chorzowskiego

Intermodal i logistyka

Multimodalny węzeł przeładunkowy w Szczecinie z unijnym dofinansowaniem

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Jest umowa na rozbudowę bazy paliwowej PERN w Dębogórzu

Biznes i przemysł

Jest umowa na rozbudowę bazy paliwowej PERN w Dębogórzu

Mikołaj Kobryński 05 czerwca 2024

Unimot przymierza się do rozbudowy bazy paliwowej w Gdańsku

Biznes i przemysł

Grupa paliwowa Unimot kupuje kolejową spółkę

Drogi i autostrady

Grupa paliwowa Unimot kupuje kolejową spółkę

Jakub Madrjas 16 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5