Autostrada A4 na Dolnym Śląsku musi być rozbudowana lub odcinkowo poprowadzona w nowym śladzie. To warunek by odpowiadała współczesnym standardom dla dróg klasy A. Drogowa Dyrekcja ma oferty w przetargu na odcinek od węzła Krzyżowa do węzła Legnica Południe.
Chodzi o opracowanie dokumentacji projektowej dla tej trasy i znalezienie odpowiedzi na pytanie, jaki wariant budowy/rozbudowy będzie optymalny.
Spośród pięciu złożonych ofert najtańsza należy do Mostów Gdańsk i ma wartość 10,896 mln zł zł. Kolejna pod względem ceny jest oferta Transprojektu Warszawa, która ma wartość 11,759 mln zł, a trzecia należy do firmy Ivia – 12,226 mln zł. Te propozycje zmieściły się w zaplanowanym budżecie określonym na 12,4 mln zł.
Oferty Mostów Katowice i konsorcjum Trakt (najdroższa – 14,862 mln zł) przekroczyły zaplanowany budżet.
W ramach przetargu trzeba opracować studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) i programem funkcjonalno-użytkowym oraz uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.
Odcinek A4 od Krzyżowej do Legnicy ma 36 km. Droga ma być rozbudowana w istniejącym śladzie do dwóch jezdni z trzema pasami ruchu oraz pasem awaryjnym. Na niektórych fragmentach brana pod uwagę jest budowa nowej jezdni autostrady równolegle do jezdni istniejącej. Warianty budowy lub rozbudowy autostrady zostaną opracowane w ramach zamawianej dokumentacji.
To drugie otwarcie ofert w przetargu dotyczącym przyszłości A4 na Dolnym Śląsku. Wcześniej
otwarte zostały oferty na liczący 80 km odcinek A4 od Legnicy do Wrocławia oraz 50-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S5 od Sobótki do Bolkowa.