Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu ogłosiła dwa przetargi dotyczące projektu i budowy odcinka drogi wojewódzkiej nr 395. Mowa o fragmencie od A4 Bielany Wrocławskie do ronda Żerniki Wrocławskie w podzielę na dwa zadania.
Pierwszy przetarg dotyczy trasy DW-395 od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do węzła A4 Bielany Wrocławskie. Z kolei drugie postępowanie obejmuje odcinkek DW-395 od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do ronda Żerniki Wrocławskie.
W tym obu przypadkach na oferty zamawiający czeka do 23 kwietnia br. Pierwsza inwestycja ma zakończyć się do końca września 2022 roku, a druga, do końca października 2021 roku.
Oba przedsięwzięcia są prowadzone w formule „projektuj i buduj”. Oznacza to, że zadaniem wykonawcy będzie sporządzenie projektu budowlanego, uzyskanie zezwolenia na jego realizację, budowa infrastruktury oraz zdobycie pozwolenia na jej użytkowanie.
View Larger Map
Jest to drugie podejście DSDiK do realizacji odcinka od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do ronda Żerniki Wrocławskie. Przetarg na tę część DW-395 ruszył w połowie kwietnia 2018 roku. Oferty, które otrzymał zamawiający mieściły się w zakresie od 29,214 do 39.015 mln zł, przy budżecie inwestora równym 21,591 mln zł. Postępowanie unieważniono. Później, w maju 2018 roku, ruszył przetarg na Wykonanie Studium Wykonalności wraz z analizą ekonomiczną tego odcinka.
Fragmenty te stanowią południowe domknięcie Wschodniej Obwodnicy Wrocławia w ciągu DW-395. Obecnie istnieje fragment od ronda Żerniki Wrocławskie do ronda Ułańskiego. Po realizacji trasy objętej wyżej opisanymi postępowaniami Wschodnia Obwodnica Wrocławia będzie prowadziła od autostrady A4 do ronda Ułańskiego. Do wybudowania zostanie więc fragment od skrzyżowania z drogą krajową nr 98 i drogą wojewódzką 368.