Dziś, 16 października, wbito „pierwszą łopatę” na budowie drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna. Inwestycja ma na celu rozbudowę istniejącej trasy obwodowej do trasy o kategorii S. Trasa leży w ciągu szlaku Via Baltica.
Postępowanie dotyczące zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia zezwolenia na realizację inwestycji drogowej zostało wszczęte w czerwcu br. 10 października br. Bohdan Paszkowski, wojewoda podlaski, wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.
Inwestycję realizuje firma Polaqua, która w maju 2017 roku podpisała umowę z GDDKiA na projekt i budowę infrastruktury. Wartość kontraktu to 75 mln zł i przewiduje on wykonanie zadania w ciągu 28 miesięcy.
Droga będzie wykonana w technologii betonu cementowego. Będzie miała 6,58 km i połączy się z istniejącym węzłem drogowym Szczuczyn – sam węzeł został wybudowany w wariancie docelowym na potrzeby dwóch jezdni. W efekcie powstanie droga dwujezdniowa z dwoma pasam ruchu w każdym kierunku. Jezdnie będą rozdzielone pasem o szerokości od 5 do 12 metrów. Droga będzie przystosowana do nośności 115 kN/oś.
Obwodnica Szczuczyna w wariancie jednojezdniowym została oddana do ruchu w listopadzie 2015 roku. Najpierw realizowało ją FCC. Jednak z powodu opóźnień wykonawcy i niepodejmowania działań, do których realizacji wzywał inwestor, w czerwcu 2013 roku GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą.
Dalsze prace, na podstawie rozpisanego rok później przetargu, powierzone zostały firmie Polaqua, która teraz otrzymała kontrakt na budowę drugiej jezdni.