Partner serwisu
Drogi i autostrady

Astaldi: O karach zadecyduje sąd. Liczymy, że żadnych nie dostaniemy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
03-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Astaldi: O karach zadecyduje sąd. Liczymy, że żadnych nie dostaniemy
fot. PKP PLK
Astaldi, które zeszło z dwóch inwestycji kolejowych, zapewnia, że problemy rosnących cen materiałów i robocizny są specyficzne dla rynku kolejowego. – Istota problemów polega na wpływie cen materiałów na wartość projektu. Doszliśmy do wniosku, że nie ma możliwości dokończenia projektów zgodnie z warunkami umowy – mówi Marco Giros, szef Astaldi na Polskę. Jak zapewnia, inne projekty – rozbudowa warszawskiego metra i roboty tunelowe dla GDDKiA – nie są zagrożone.

Witold Urbanowicz, Rynek Kolejowy: Zerwali państwo jednostronnie umowy na przebudowy dwóch linii kolejowych PKP PLK. Czy problemy w państwa działalności dotyczą tylko kolei?

Marco Giros, szef Astaldi na Polskę:
To sytuacja specyficzna dla rynku kolejowego. Doszliśmy do wniosku, że nie ma możliwości dokończenia projektów zgodnie z warunkami umowy. Świat się zmienia, a kontrakty te nie odpowiadają nowym warunkom występującym na rynku.

Jak rozumiem taniej jest zapłacić kary umowne niż dokończyć prace?


Uważamy, że nie powinniśmy w tym przypadku być obciążeni karami finansowymi. To będzie podlegało sprawie sądowej, więc ostatecznie decydować będzie o tym strona trzecia.

Jeśli schodzą państwo z kolejowych placów budów, czy podwykonawcy otrzymają zapłatę?

To konsekwencja, a nie powód problemów. Podwykonawcy będą mieli opłacone faktury, chociażby dlatego, że klient ma nasze gwarancje finansowe.

Są państwo zaangażowani w budowę tunelu na Zakopiance. Czy ten kontrakt jest w jakikolwiek sposób zagrożony? Czy występują jakieś problemy i opóźnienia?


Projekt ten nie jest zagrożony. Podkreślam, że to projekt o dużej złożoności technicznej, na których się teraz skupiamy i przy realizacji których nie mamy problemów. Podobnie wygląda sytuacja z Południową Obwodnicą Warszawy. Zamierzamy skończyć te zadania na czas.

Łatwiej w Polsce jest realizować wysoko wyspecjalizowane zadania?

W tym momencie, w tej sytuacji rynkowej – tak . Brakuje sił roboczych i maszyn, by – przy tej liczbie prowadzonych inwestycji – kończyć takie zwykłe zamówienia. Te wyspecjalizowane przedsięwzięcia to inny przypadek: ważne jest zatrudnienie nie dwóch tysięcy robotników, tylko właściwych pracowników. Nie podlegamy więc w takim stopniu sytuacji rynkowej.

Wspominają państwo, że wzrosły ceny materiałów. Czy to także problem np. budowy metra?

Istota problemów polega na wpływie cen materiałów na wartość projektu. W projektach kolejowych wzrost cen materiałów to w tej chwili 70% wartości kontraktu. W metrze problem jest zdecydowanie mniejszy.


Oświadczenie PKP PLK tutaj. Zarządca infrastruktury nie uznaje wygaszenia umowy i wzywa wykonawcę do powrotu na budowy
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Miasto

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 09 września 2023

Nowy Targ: Winda kontra burze 0:3. Na peron znów tylko schodami

Intermodal i logistyka

Radykalny spadek liczby pociągów towarowych na granicy w Terespolu

Intermodal i logistyka

Prace w Olsztynie zamkną trasę do Ełku przez Szczytno

Intermodal i logistyka

Prace w Olsztynie zamkną trasę do Ełku przez Szczytno

Redakcja/inf. pras. 02 września 2023

Merchel: Przyspieszymy wymianę systemu radio-stop na cyfrowy

Intermodal i logistyka

Astaldi bez dostępu do środków na budowę metra

Drogi i autostrady

Astaldi bez dostępu do środków na budowę metra

Witold Urbanowicz 06 października 2018

Zobacz również:

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Miasto

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 09 września 2023

Nowy Targ: Winda kontra burze 0:3. Na peron znów tylko schodami

Intermodal i logistyka

Radykalny spadek liczby pociągów towarowych na granicy w Terespolu

Intermodal i logistyka

Prace w Olsztynie zamkną trasę do Ełku przez Szczytno

Intermodal i logistyka

Prace w Olsztynie zamkną trasę do Ełku przez Szczytno

Redakcja/inf. pras. 02 września 2023

Merchel: Przyspieszymy wymianę systemu radio-stop na cyfrowy

Intermodal i logistyka

Astaldi bez dostępu do środków na budowę metra

Drogi i autostrady

Astaldi bez dostępu do środków na budowę metra

Witold Urbanowicz 06 października 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5