Zanim ruszy kolejny przetarg na wykonanie badań geologicznych z myślą o Beskidzkiej Drodze Integracyjnej GDDKiA porozmawia z wykonawcami. Chce się dowiedzieć jakie są ich możliwości techniczne i finansowe oraz co zniechęca ich do udziału w przetargu. Pierwsze postepowanie w tej sprawie zostało unieważnione ze względu na brak ofert.
To miał być jeden z pierwszych kroków niezbędnych do realizacji Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, czyli drogi ekspresowej S52. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chciała rozpoznać warunki geologiczne terenu, na którym wyczekiwana od dawna trasa ma być poprowadzona.
Zakres zadania był szeroki, chodziło bowiem o wykonanie ponad 6,6, tys. odwiertów i prawie 2,4 tys. sondowań. Postępowanie podzielono na 6 odcinków: węzeł Bielsko-Biała Hałcnów (bez węzła) – węzeł Kęty, węzeł Kęty (bez węzła) – węzeł Bulowice, węzeł Bulowice (bez węzła) – węzeł Chocznia, węzeł Chocznia (bez węzła) – węzeł Jaroszowice, węzeł Jaroszowice (bez węzła) – węzeł Kalwaria Wschód oraz węzeł Kalwaria Wschód (bez węzła) – węzeł Głogoczów. Oferentów – dwóch – znalazł tylko odcinek Jaroszowice – Kalwaria Wschód. Obaj wykonawcy zaproponowali kwoty znacznie przekraczające zakładany budżet: propozycje wykonawców to 22,8 mln zł oraz 27,2 mln zł podczas gdy budżet zamawiającego wynosił 13,426 mln zł.
W tej sytuacji przetarg został unieważniony. – Przetarg, na który spływa tak mało ofert, to bardzo rzadka sytuacja. Dlatego też przed ogłoszeniem kolejnego postępowania chcemy porozmawiać z przedstawicielami branży geologicznej i dowiedzieć się, co stanęło im na przeszkodzie w złożeniu ofert – stwierdza GDDKiA.
Do 22 kwietnia inwestor przyjmuje zgłoszenia firm do udziału we wstępnych konsultacjach rynkowych, przewidzianych w ustawie Prawo zamówień publicznych. Zainteresowani mogą się na nie zgłaszać do 22 kwietnia.
- Podczas wstępnych konsultacji rynkowych chcemy poznać możliwości techniczne i finansowe wykonawców i dowiedzieć się, jakich zmian w założeniach przetargu oczekują – informuje inwestor.
Spotkania odbędą się w maju. Po ich zakończeniu ponownie zostanie ogłoszony przetarg. Uwzględnione w nim będą wnioski z konsultacji.
Beskidzka Droga Integracyjna, czyli S52 od Bielska-Białej do Głogoczowa połączy Bielsko-Białą i miasta leżące wzdłuż obecnej DK-52: Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską z krajową siódemką w Głogoczowie. Trasa ma mieć 61 km i zostanie poprowadzona w nowym śladzie. Planowana jest jako dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
W ciągu BDI zostanie wybudowanych 12 węzłów: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.
Obecnie funkcjonują dwa odcinki przyszłej BDI: od Cieszyna do Bielska-Białej i od węzła Balice I do węzła Modlniczka. BDI ma być budowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.