Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku poinformował o zawarciu umowy na wykonanie pierwszego etapu budowy drogi wojewódzkiej nr 678. Wykonawcą zostało konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (lider konsorcjum) i „Altor” (partner konsorcjum). W przetargu brały udział jeszcze 4 firmy.
Przygotowania do inwestycji trwały dość długo. Pozwolenie na budowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 678 od miejscowości Roszki-Wodźki do Wysokiego Mazowieckiego zostało wydane pod koniec ubiegłego roku. Opóźniło to rozpoczęcie budowy, planowane jeszcze na 2018 rok. Umowa na realizację trasy Roszki-Wodźki – Wysokie Mazowieckie została podpisana w środę 18 września tego roku. Wykonawcą zlecenia będzie konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (lider konsorcjum) i „Altor" (partner konsorcjum).
Zadanie, które czekało tak długo na swoją realizację, jest ważne z punktu widzenia całości trasy Białystok – Wysokie Mazowieckie. Cała długość remontowanego odcinka ma wynosić 20 kilometrów, a w jej ciągu mają powstać obwodnice miejscowości Brok i Mazury. Odcinek, na którym prace rozpoczną się w ciągu najbliższych dwóch tygodni liczy 2,5 kilometra, a jego koszt wyniesie 34 mln złotych.
View Larger Map
Pieniądze na kolejne etapu rozbudowy tej trasy mają być pozyskiwane albo z budżetu województwa, albo z UE z obecnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 lub z nowej unijnej perspektywy finansowej. Z punktu widzenia regionu jest to ważna inwestycja, która będzie stanowić alternatywę dla trasy S8.
Oprócz konsorcjum z liderem Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów zgłosiło się czterech kandydatów: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych „TRAKT”; firma Strabag; firma UAB „Šiauliu Plentas" reprezentowana przez polski oddział Uždaroji Akcine „Šiauliu Plentas" oraz konsorcjum firm Unibep (lider konsorcjum) i Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego (partner konsorcjum).