Partner serwisu
Drogi i autostrady

Bliżej do decyzji środowiskowej dla obwodnicy Kowalewa Pomorskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
24-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Bliżej do decyzji środowiskowej dla obwodnicy Kowalewa Pomorskiego
fot. Google maps
Trwa procedura wydawania decyzji środowiskowej dla obwodnicy Kowalewa Pomorskiego w ciągu drogi krajowej nr 15. GDDKiA wykonała ważny krok w kierunku jej wydania.

Kowalewo Pomorskie to liczące około 4 tysięcy mieszkańców miasteczko w powiecie golubsko-dobrzyńskim. DK15 przebiegająca przez Kowalewo Pomorskie łączy autostradę A1 (Toruń) i Ostródę (S7). Planowana obwodnica ma polepszyć warunki przejazdu tranzytowego oraz lokalnego.

W maju do burmistrza Kowalewa Pomorskiego trafił wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy obwodnicy miasta. Wniosek ten był pierwszym z programu budowy 100 obwodnic w województwie kujawsko-pomorskim. Kilka dni temu w Urzędzie Miasta i Gminy Kowalewo Pomorskie odbyło się spotkanie z udziałem dyrektora oddziału GDDKiA w Bydgoszczy oraz burmistrza Kowalewa Pomorskiego. 

Spotkanie dotyczyło przekazania informacji na temat stanu przygotowania inwestycji i procedowania wniosku o DŚU. Zgodnie z trybem postępowania burmistrz Kowalewa Pomorskiego wydał postanowienie o konieczności sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko i na czas jego opracowania zawiesił postępowanie. Dyrektor oddziału GDDKiA w Bydgoszczy poinformował o terminowym przekazaniu raportu, co umożliwia odwieszenie postępowania i przybliża do celu, jakim jest powstanie inwestycji.

- Wydania DŚU spodziewamy się w połowie 2025 r. We wniosku jako preferowany do realizacji wskazaliśmy wariant W3-2 (jasnoniebieski), okrążający miasto od południa. Wariant ten uzyskał najwyższe oceny zgodnie z kryteriami technicznymi, środowiskowymi i ekonomicznymi i co ciekawe sąsiaduje z najmniejszą liczbą zamieszkanych nieruchomości w promieniu 100 metrów w porównaniu z pozostałymi wariantami - informuje GDDKiA.

Uzyskanie DŚU otworzy drogę do opracowania dokumentacji do ogłoszenia przetargu na realizację zadania. Decyzja ta określi szczegółowe warunki przeprowadzenia prac budowlanych, w tym kwestie związane z zabezpieczeniem placu budowy, akustycznym czy migracją zwierząt. Budowa planowana jest w latach 2029-2031. 

Wykonawcą studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej jest firma Lafrentz Polska. Wartość kontraktu to 2,4 mln zł. 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij