Oferta Budimeksu uzyskała najwyższą ocenę w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Kosztowy i Bieruń. Przetarg ostatecznie nie został jeszcze rozstrzygnięty.
Mowa o odcinku liczącym 10 km wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. W ramach kontraktu mają także powstać dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III) oraz 16 obiektów inżynierskich.
Przetarg na to zadanie ruszył w czerwcu a Budimex, który uzyskał najwięcej punktów, złożył ofertę o wartości 489,175 mln zł brutto. Jest to druga oferta pod względem ceny. Tańszą złożyła Polaqua (465,454 mln zł). Wszystkich ofert jest 10.
To jeden z dwóch odcinków, które złożą się na trasę między Mysłowicami i Bielsko-Białą. Pierwotnie oba fragmenty miały być realizowane jako jeden odcinek. O kontrakt ubiegał się chiński wykonawca, ale jego oferta została odrzucona. Po odwołaniach sąd stanął wprawdzie po stronie wykonawcy, ale
inwestor unieważnił przetarg z uwagi na zbyt duży upływ czasu. Chciał przyspieszyć zlecając najpierw budowę tylko krótszego odcinka – od Bierunia do Oświęcimia – w trybie pozaprzetargowym.
To się nie udało - wpłynęło odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, która nie znalazła uzasadnienia dla trybu z wolnej ręki. Efektem tego są dwa oddzielne przetargi.
Postępowanie dotyczące odcinka między Bieruniem i Oświęcimiem zostało już rozstrzygnięte – wygrał go Strabag.