Partner serwisu
Drogi i autostrady

Centralny Terminal Multimodalny ma już pieniądze, czeka na decyzję marszałka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-05-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Centralny Terminal Multimodalny ma już pieniądze, czeka na decyzję marszałka
Fot,. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Na początku roku podniesiono kapitał należącej do PKP SA i PKP Cargo spółki Centralny Terminal Multimodalny do 1,5 mln zł. Są więc pieniądze na działalność i rozpoczęcie inwestycji - terminal czeka tylko na wprowadzenie na listę inwestycji unijnych.

W październiku ubiegłego roku w zduńskowolskich Karsznicach przedstawiciele PKP SA i PKP Cargo podpisali umowę w sprawie budowy nowoczesnego multimodalnego centrum logistycznego na terenie należącym dawniej do zakładu taboru. Obiekt ma służyć kompleksowej obsłudze logistycznej połączeń kontenerowych z Chin do Europy oraz z polskich portów morskich na południe kraju i regionu. Inwestycję popiera urząd marszałkowski województwa - w lipcu ubiegłego roku zapowiadał rozpoczęcie prac jeszcze w 2019 r. (w najbardziej optymistycznym wariancie).

Prace jednak jeszcze nie ruszyły, ale w raporcie grupy PKP Cargo za I kwartał 2020 roku można znaleźć informację, że 13 stycznia 2020 r. podwyższono kapitał zakładowy spółki Centralny Terminal Multimodalny (to podmiot powołany do zbudowania i prowadzenia terminala w Karsznicach), w wyniku którego kapitał zakładowy spółki wzrósł do kwoty 1,5 miliona złotych. Jednocześnie nastąpiła zmiana struktury kapitałowej tej spółki - PKP Cargo objęło prawie wszystkie udziały (99,83%), a PKP SA pozostało 0,17%.

Jak tłumaczy rzecznik PKP Cargo Krzysztof Losz, zmiany w strukturze właścicielskiej spółki były planowane od samego początku realizacji projektu. - W ramach przygotowań CTM do tej inwestycji, udziały w spółce nabyły Polskie Koleje Państwowe SA, które docelowo wydzierżawią grunt w Zduńskiej - Woli Karsznicach pod terminal. Natomiast drugi wspólnik - PKP Cargo dokapitalizował spółkę wkładem pieniężnym w celu umożliwienia jej prowadzenia bieżącej działalności i rozpoczęcia inwestycji niezwłocznie po uzyskaniu pozytywnej decyzji w kwestii wniosku o dofinansowanie z funduszy unijnych - wyjaśnia rzecznik. Dokapitalizowanie skutkowało zmianą struktury właścicielskiej w CTM, a spółka stała się zależna od PKP Cargo.

Jak podaje rzecznik, pod koniec 2019 roku Centralny Terminal Multimodalny złożył wniosek o dofinansowanie budowy obiektu w Zduńskiej Woli – Karsznicach ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. - Obecnie instytucja finansująca jest w trakcie rozpatrywania wniosków złożonych w ramach Działania III.3 Transport multimodalny Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 - informuje rzecznik dodając, że rozstrzygnięcia należy się spodziewać w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł

Biznes i przemysł

PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł

Mikołaj Kobryński 06 września 2023

Przewozy intermodalne spadają, PKP Cargo traci rynek

Intermodal i logistyka

Przewozy intermodalne spadają, PKP Cargo traci rynek

Łukasz Malinowski 04 sierpnia 2023

PKP Cargo w wartym 7 mln euro międzynarodowym projekcie cyfryzacji kolei

Inżynieria i innowacje

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 01 czerwca 2023

PKP Cargo: Chcemy wykonywać 50% pracy przewozowej w kraju

Intermodal i logistyka

Dariusz Seliga: Konieczna rewizja strategii PKP Cargo do roku 2023

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł

Biznes i przemysł

PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł

Mikołaj Kobryński 06 września 2023

Przewozy intermodalne spadają, PKP Cargo traci rynek

Intermodal i logistyka

Przewozy intermodalne spadają, PKP Cargo traci rynek

Łukasz Malinowski 04 sierpnia 2023

PKP Cargo w wartym 7 mln euro międzynarodowym projekcie cyfryzacji kolei

Inżynieria i innowacje

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Intermodal i logistyka

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 01 czerwca 2023

PKP Cargo: Chcemy wykonywać 50% pracy przewozowej w kraju

Intermodal i logistyka

Dariusz Seliga: Konieczna rewizja strategii PKP Cargo do roku 2023

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5