Partner serwisu
Drogi i autostrady

Czy ekspansja Opola wstrzyma dotację na obwodnicę Czarnowąs?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
25-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl/ Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Czy ekspansja Opola wstrzyma dotację na obwodnicę Czarnowąs?
fot. opole.pl
Nie wiadomo czy unijne wsparcie budowy obwodnicy Czarnowąs nie będzie wstrzymane. Obecnie Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego przyznaje, że sytuacja w tej sprawie nie jest jasna. Jak podaje „Gazeta Wyborcza” – wszystko dlatego, że z początkiem 2017 r. cała budowa znajdzie się na terenie Opola.

Budowa drogi ruszyła wiosną tego roku. Umowę podpisano 22 marca br. Obecnie to największa inwestycja drogowa samorządu województwa opolskiego. Wykona ją firma Drog-Bud z Częstochowy. Obwodnica ma mieć długość 5,3 km. Rozpocznie się od węzła drogowego na północnej obwodnicy Opola w ciągu drogi krajowej nr 45, zakończy natomiast włączeniem do DW-454 pomiędzy miejscowościami Czarnowąsy i Borki.

Całkowita wartość budowy tej drogi to 124 mln zł. 105,5 mln zł stanowi unijne dofinansowanie, natomiast wkład własny pochodzi z budżetów województwa (10 mln zł) i Opola (8,5 mln zł). miasto dokłada się do powstania obwodnicy, ponieważ około 2 km drogi znajduje się na jego terenie.

Ekspansja Opola

Problem pojawił się jednak, kiedy okazało się, że miasto Opole ma poszerzyć granice. Na liście terenów do włączenia znalazła się znaczna część gminy Dobrzeń Wielki, w tym Czarnowąsy i sama elektrownia. Poskutkuje to tym, że z początkiem nowego roku inwestycja miałaby się w pełni znaleźć poza terytorium znajdującym się w zarządzie władz regionu.

– UE przyznała środki dla regionu na wykonanie drogi wojewódzkiej, tymczasem od 1 stycznia 2017 r. będzie to teren miasta i droga miejska. Musimy więc sprawdzić, co należy zrobić, aby z początkiem 2017 r. rozliczanie faktur przez UE nie zostało wstrzymane. Potem będziemy chcieli spotkać się w tej sprawie z przedstawicielami władz Opola – mówi Remigiusz Widera, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury i gospodarki urzędu marszałkowskiego.

Pomysł na rozwiązanie problemu

Włodarze miasta uważają, że nie będzie żadnych problemów. – Tak naprawdę to, kto tę drogę realizuje, jest kwestią drugorzędną. Ważne jest zadanie, na które przyznano dofinansowanie, a także to, jakie skutki przyniesie wykonanie tej inwestycji. Gdy unijni urzędnicy stwierdzą, że dzięki powstaniu tej drogi poprawią się warunki komunikacyjne, to nic nie będzie zagrażać wsparciu UE – mówi „Gazecie Wyborczej” Mirosław Pietrucha, wiceprezydent Opola odpowiedzialny za kwestie infrastruktury i komunikacji.

Uratować sytuację mogłoby późniejsze przekazanie drogi w ręce Miejskiego Zarządu Dróg. Wtedy ZDW w Opolu mogłoby dokończyć inwestycję, a dopiero po jej ukończeniu, planowanym na trzeci kwartał 2017 roku, oddać ją MZD.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz tu:
Wkrótce ruszy budowa obwodnicy Czarnowąs

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Mikołaj Kobryński 06 lipca 2023

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Budimex przejmie plac budowy obwodnicy na Mazowszu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Mikołaj Kobryński 06 lipca 2023

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Budimex przejmie plac budowy obwodnicy na Mazowszu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5