Partner serwisu
Drogi i autostrady

Czy warto przyspieszać budowę autostrad na Euro 2012?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Czy warto przyspieszać budowę autostrad na Euro 2012?
fot. GDDKiA
Środkowy odcinek autostrady A2 między Łodzią i Warszawą pozostaje w wielu miejscach warstwami piachu i kruszywa. Nikłe są szanse, że ten fragment będzie gotowy na Euro 2012. Czy przyspieszenie prac i związana z tym utrata jakości trasy są potrzebne? – pyta „Gazeta Wyborcza”.

Autostrada A2 będzie kluczową trasą prowadzącą do Warszawy. Jej powstanie jest niezbędne nie tylko ze względu na mistrzostwa Euro 2012, lecz przede wszystkim ze względu na zwiększenie komfortu podróży kierowców wyjeżdżających z Warszawy lub do niej zmierzających.


Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, na 20-kilometrowym odcinku C w rejonie Żyrardowa pierwsze warstwy asfaltu ułożono na 39 procentach długości trasy. Wiele fragmentów jest wciąż warstwami piachu i kruszywa, a część wiaduktów pozostaje betonowymi konstrukcjami bez nasypów dojazdowych i nawierzchni.


– Zrobimy wszystko, by odcinek C autostrady był przejezdny na Euro 2012 – mówi „Gazecie Wyborczej” Ivo Sochorek z Boegl a Krysl. Wykonawca zwiększył ilość sprzęty oraz zatrudnił więcej robotników, aby prace mogły być prowadzone 7 dni w tygodniu, również w nocy.


Odcinek C ma być gotowy w połowie października, jednak na Euro 2012 miał być przejezdny. Będzie to możliwe, jeśli będą na min wszystkie warstwy asfaltu. Z kolei odcinek A uzyska przejezdność nawet bez ostatniej 4-centymetrowej warstwy.


Janusz Piechociński, poseł PSL i wiceprzewodniczący komisji infrastruktury jest przeciwny zmianom przepisów i wprowadzania przejezdności dróg w budowie. Według posła oraz Adriana Furgalskiego, dyrektora w ZDG TOR, korzystniejsze byłoby całkowite dokończenie trasy. Wyeliminowałoby to konieczność wykonania dodatkowych prac na zniszczonej drodze oraz problem z kwestią odpowiedzialności za ewentualne wypadki na drodze, czy placu budowy, jakim ona w rzeczywistości będzie.


Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, poinformował „Gazetę Wyborczą”, że nikt nie powinien ulegać presji Euro 2012 i rezygnować z wysokich wymagań jakościowych.
 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Na Euro Polskę czeka drogowy paraliż

Drogi i autostrady

Na Euro Polskę czeka drogowy paraliż

Rynek Infrastruktury 21 maja 2012

Poznań-Ławica: Podsumowanie z okazji Euro 2012

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Podsumowanie z okazji Euro 2012

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Podsumowanie z okazji Euro 2012

Mariusz W. 25 czerwca 2012

Pozostałe z wątku:

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Drogi i autostrady

1,5 mld zł – tyle GDDKiA wypłaciła podwykonawcom

Roman Czubiński 21 lipca 2017

Euro 2012 największym przedsięwzięciem dla transportu lotniczego

Intermodal i logistyka

Doświadczenia sektora lotniczego z obsługi ruchu podczas Euro 2012

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Na Euro Polskę czeka drogowy paraliż

Drogi i autostrady

Na Euro Polskę czeka drogowy paraliż

Rynek Infrastruktury 21 maja 2012

Poznań-Ławica: Podsumowanie z okazji Euro 2012

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Podsumowanie z okazji Euro 2012

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Podsumowanie z okazji Euro 2012

Mariusz W. 25 czerwca 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5