Rynek Infrastruktury
Obecnie trwa kolejny etap prac studialnych nad drogą ekspresową – Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. Stanowi ono dalsze doprecyzowanie przebiegu wariantów i m.in. zaprojektowanie elementów infrastruktury drogi ekspresowej. Na tym etapie prac, na początku lipca br. będzie zorganizowana kolejna tura spotkań z mieszkańcami, by poznać ich opinie na temat opracowanych rozwiązań. Do końca roku powinien być wybrany ostateczny wariant drogi przewidziany do realizacji.
Planowana obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie przebiegać po terenach przylegających do Trójmiasta od strony zachodniej. Nowa droga rozpoczyna się w węźle Chwaszczyno na drodze ekspresowej S6 tzw. Trasy Kaszubskiej. Koniec trasy podłączony zostanie do węzła Straszyn - skrzyżowaniu S6 Obwodnicy Trójmiasta i S7 Południowej Obwodnicy Gdańska.
Prace studialne i projektowe nad obwodnicą zostały podjęte na podstawie analiz ruchowych, które wskazały na ciągle wzrastające natężenie ruchu na istniejącej S6 Obwodnicy Trójmiasta. Prognozy ruchu dowodzą, że w dalszej perspektywie czasowej, nawet rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów ruchu dla każdego kierunku, będzie niewystarczająca, stąd koniecznością staje się rozpoczęcie prac studialnych i projektowych nad drogą alternatywną.
Dodatkowo w ramach zadania zaprojektowany zostanie łącznik, mający początek na węźle drogowym zaplanowanym w ciągu Obwodnicy Metropolitalnej, spełniający funkcję obwodnicy Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20.