Partner serwisu
Drogi i autostrady

Dostępność transportowa to zasadniczy warunek rozwoju gospodarczego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
18-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfratsruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Dostępność transportowa to zasadniczy warunek rozwoju gospodarczego
Byfot. UM Lubaczów CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons
– Z budową przejścia granicznego w Budomierzu zarówno władze samorządowe, jak też lokalna społeczność, wiązały duże nadzieje. Niestety, tak się nie stało – ubolewa Józef Michalik, starosta lubaczowski. Oczywiście, przejście jest ważne, ale dla rozwoju gospodarczego dużo ważniejsza okazuje się poprawa w skomunikowaniu powiatu z resztą regionu i kraju.

Powiat lubaczowski zajmuje północno – wschodnie tereny województwa podkarpackiego, granicząc od wschodu z Ukrainą. Na jego terenie zlokalizowane zostało drogowe przejście graniczne w Budomierzu – dotąd najmłodsze na Podkarpaciu. Przejście, otwarte w grudniu 2013 r., obsługuje ruch osobowy i samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Pod względem rozwiązań organizacyjnych i architektonicznych jest jednym z najnowocześniejszych na granicy zewnętrznej UE. O podkarpackich przejściach granicznych napisaliśmy TUTAJ
 
Ruch graniczny jest, ale bez wpływu na lokalną gospodarkę

Budowa przejścia granicznego Budomierz – Hruszew rozpoczęła się w 2010 r. Inwestycja kosztowała prawie 146 mln zł.

– Wraz z rozpoczęciem jego budowy liczyliśmy na przyciągnięcie do powiatu lubaczowskiego nowych inwestorów zainteresowanych rozpoczęciem tutaj działalności gospodarczych i utworzeniem nowych miejsc pracy. Niestety, tak się nie stało. Jedyne co zaobserwowaliśmy to wzrost małego ruchu przygranicznego, ale i w tym przypadku bardziej widoczny jest on w sklepach wielkopowierzchniowych, stanowiących własność firm zagranicznych, a nie w placówkach prowadzonych przez lokalnych przedsiębiorców – dzieli się spostrzeżeniem Józef Michalik.

Powiat potrzebuje komunikacyjnej integracji z regionem i krajem

Poprawa dostępności komunikacyjnej Lubaczowa i peryferyjnych obszarów województwa podkarpackiego z autostradą A4, a co za tym idzie z samym Rzeszowem i pozostałą częścią województwa oraz kraju, to w tej chwili najważniejsza potrzeba powiatu. – Jest to istotny warunek, którego spełnienie umożliwi rozprzestrzenienie się procesów rozwojowych, a też przyczyni się do integracji regionu w wymiarze gospodarczym i rynków pracy – podkreśla starosta Michalik.

W tej chwili starostwo stara się o uzyskanie dofinansowania na realizację projektu, którego głównym celem jest przebudowa ciągu dróg powiatowych od węzła autostradowego na A4 w Korczowej do Lubaczowa.

– Realizacja tej inwestycji pozwoli podjąć działania związane z promocją i rozwojem turystyki na terenie powiatu lubaczowskiego – zaznacza Józef Michalik. Powiat położony jest malowniczo w obrębie dwóch makroregionów geograficznych: Kotliny Sandomierskiej i Roztocza.

Planowana drogowa inwestycja również wzmocnieni oferty inwestycyjne terenów przygotowanych do zagospodarowania w podstrefach Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Ponadto, jak zauważa starosta, będzie bodźcem do podjęcia innych inicjatyw gospodarczych potrzebnych do rozwoju tej części województwa podkarpackiego.

Warto też przeczytać: Podkarpacie stawia na poprawę dostępności transportowej 
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przejście graniczne na Białoruś zamknięte do odwołania

Drogi i autostrady

Ważne przejście drogowe do Ukrainy zwiększa przepustowość

Drogi i autostrady

Do Polski przyjechało już 410 tys. osób z Ukrainy

Drogi i autostrady

Miliony wydane na tory… do zamkniętej granicy

Intermodal i logistyka

Miliony wydane na tory… do zamkniętej granicy

Jakub Madrjas 29 listopada 2020

Zobacz również:

Przejście graniczne na Białoruś zamknięte do odwołania

Drogi i autostrady

Ważne przejście drogowe do Ukrainy zwiększa przepustowość

Drogi i autostrady

Do Polski przyjechało już 410 tys. osób z Ukrainy

Drogi i autostrady

Miliony wydane na tory… do zamkniętej granicy

Intermodal i logistyka

Miliony wydane na tory… do zamkniętej granicy

Jakub Madrjas 29 listopada 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5